Ambassadeur cs pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur cs pro rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur cs pro rocket

Någon som kör eller har kört med pro rocketen till gäddfiske, och har lust att kanske nämna lite för och nackdelar för mig, och kanske framförallt hur det är att "palma" runt den platta gaveln! Tackar för svar!

Fiskar mycket med min 55;a. Använder den från 60-100g numera. Har använt den ner till 15g utan problem. Numera 25;or i de viktklasserna. Kastar stabilt och bra sedan beror det på storleken på händerna om runda gavlar passar.
    Tycker själv inte om tvålkoppar så bara nöjd med den då den är rätt bra anpassad till gäddfiske. /Ingemar

Kommentera

Min heter bara 6500 CS Rocket. Vet inte om det är någon skillnad på dem. Väldigt nöjd med den. Happyangler säljer en Pro riktigt billigt just nu.
      Har haft den till Gäddfisket, ingen Jerk dock, utan vanligt spinnfiske från båt och till trolling. Funkar hur bra som helst. Går aldrig ner till 10 - 15 Gr beten med den dock. Där har jag en liten haspel för de betena. Gedigen liten sak tycker jag.

Nu använder jag den till torskfisket och föredrar faktiskt den framför Tekotan. Lite olika rullar men ändå. Jag använder dem på samma sätt i havet. Tackel efter botten med en tyngd på sig.
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

hur det är att "palma" runt den platta gaveln!
        Du får Centrerings/Mek-broms reglaget mitt på gaveln så om du verkligen vill leka rull-kramare kommer den nog va ivägen, men det finns andra sätt att hålla rullen som eliminerar det problemet.

Kommentera

Ursprungligen postat av mälarnjakob Visa inlägg
          Någon som kör eller har kört med pro rocketen till gäddfiske, och har lust att kanske nämna lite för och nackdelar för mig, och kanske framförallt hur det är att "palma" runt den platta gaveln! Tackar för svar!
          Fördelar;
          Hållbar, riktigt hållbar.
          Lättmekad/lättservad, det finns otroligt bra beskrivningar här på FS hur man gör.
          Kastar riktigt bra i originalutförande.
          Det finns alla möjligheter att trimma/optimera rullen....och det är lätt!

Nackdelar
          Enligt mig så finns det inga.
          Skulle jag köpa endast en och bara en multirulle så hade jag nog köpt en raket i 5000-storlek.

Detta var mina åsikter, det finns andra.
          När det gäller hur det är att palma rullen så är det väldigt personligt vad man tycker....storlek på händer osv..
          Jag tycker själv det funkar fint!
          Du borde oavsett vad alla här kan tänkas skriva, ta en tur till en sportfiskebutik och känna efter själv.

Kommentera

Hej,

En pro rocket är nog en av dom stabilaste rullarna du kan köpa till gäddfisket, möjligen är en jb strået robustare just för jerkbaits men det skiljer inte mycket, i princip bara en extra backspärrhake och bussningar. Även solen har fläckar, det som ger sig är den retliga lilla plastbrickan under hatten på vevsidan, oket som håller pinjongdrevet, backspärrlagret och ett och annat spolaxellager. Allt utom möjligen backspärrlagret är busenkla byten.

Jag har slitit på mina i ett tiotal år, plastbrickor byter jag varannan service, oket har jag bytt ett hittills, jag tror det gått tre backspärlager. Jag har upprgraderat med ut pike performance så det sitter bussningar i mina.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Tack för alla svaren, men det är en sak den faller på, sido tangent och inte tumtangent.

Kommentera

sido tangent och inte tumtangent.
                Är inte det en fördel ?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Är inte det en fördel ?
                  jo =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse