Erfarenheter av Ironhawk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av Ironhawk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av Ironhawk?

Tänkte köpa nya spön och undrar om någon har erfarenhet av Fenwicks nya Ironhawk spinnspön?
    Har känt på 9'6 spöt i affären, känns bra. Är även intresserad av 7'6 fots spöt för lättare spin typ borre och ädelfiske. Är det någon som vet vad det är för ett hantag på 7'6 fots spöt?

7,6an har ett pistolgrepp i kork.... Ironhawk är efterföljare till Black Nighthawk som jag har mkt positiva erfarenheter av..kanonspö!

Kommentera

Tell you this, Ironhawk är tillverkade i Asien precis som majoriteten av spön på marknaden man vill bara påstå att de är av högre klass därav det troligen högre priset som Fenwick gärna begär för sina produkter.
      Mitt råd, gå och känn på spön som handlaren har i lager, bry dej inte om märket som är tryckt strax över handtaget eller priset känn efter vad som passar dej och köp det oavsett priset om det inte är svinigt högt som vanligt.
      Så fann jag mitt favoritspö och det har inte ens nåt märke överhuvudtaget värt att nämna och priset var precis i min smak good luck
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Tell you this, Ironhawk är tillverkade i Asien precis som majoriteten av spön på marknaden man vill bara påstå att de är av högre klass därav det troligen högre priset som Fenwick gärna begär för sina produkter.
        Mitt råd, gå och känn på spön som handlaren har i lager, bry dej inte om märket som är tryckt strax över handtaget eller priset känn efter vad som passar dej och köp det oavsett priset om det inte är svinigt högt som vanligt.
        Så fann jag mitt favoritspö och det har inte ens nåt märke överhuvudtaget värt att nämna och priset var precis i min smak good luck

Förvisso är det många spön som tillverkas i Asien. Men det innebär inte automatiskt att alla spön därifrån är av samma klass.

Jag har själv ett Black Nighthawk och jämfört med andra (asiatiska) spön jag har så är det stor skillnad i hur spöna känns. Ja, Fenwick tar betalt för sina bättre spön men tro mig, de är faktiskt riktigt bra.

Kommentera

Fenwick

Hej
          Ett tips är att köpa spöna extra billigt från US
          Titta in på www.cabelas.com
          ca 12-1400 kr /med frakt+tull

Kommentera

Fenwick gör mycket sköna spön av mycket hög premiumklass. Har ett BNH 9'6 3-18g. Ett fantastiskt spö. Jag ser en intressant plats i en trång glugg bland grönskan dit jag vill kasta betet. Kastar och utan precisionsstörande eftervibrationer i klingan far betet iväg och landar där jag tänkt mig. Det är som att spö och tanke är ett. Spöet har några år på nacken och ringarna har nog fått känna av mycket skit via flätlinor men det märks inte på dem. När det blir dags att byta spö för att linringarna är slitna kommer jag att nöja mig med att byta ringar.

Ironhawk har jag ingen praktisk erfarenhet av men jag är ändå övertygad om att det motsvarar de mycket höga krav man kan ställa på ett premiumspö. Skitfiske på er!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 756 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S