Ambassader VS Revo serien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassader VS Revo serien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Deadmansdream Visa inlägg
    Hejhej ! Vilken är det OPTIMALA gäddfiskerullen ? Ambassadeur eller Revo ?
    Använder själv Ambassadeur Predatorn och tycker det funkar klockrent, Funtar på att kanske köpa Revo toro NaCI
    då den är mindre än predatorn vilket jag kan tycka är en fördel , eller nackdel ? vad säger ni ?
    Skitfiske!
    Jadu, om du tycker att Revon har fördel för att den är mindre så är det ju en aspekt...som man själv får avgöra hur mycket det betyder.

Optimala gäddfiskerullen?...skulle jag gå till en butik och tvingas köpa något de har där så hade det blivit som "Canonball" redan nämnt, en rocket.
    Varför?...ja av de rullarna som man vanligen hittar så är det är den rullen som ger mig bästa kombination av pris, utseende, hållbarhet, servicevänlighet och kastegenskaper....sedan är den ju som klippt och skuren om man vill "optimera" den

Klassisk amba är svårslagen när det gäller servicevänlighet....men va fasen, köp den där Revon, du kan ju alltid skruva fast den på ett pimpelspö om den beckar ihop!

Kommentera

-vilken färg är blå?

Kommentera

Ursprungligen postat av stefanm Visa inlägg
        Fick hem min Winch för några veckor sen, och liten och smidig är den(mindre än revo inshore) frågan är bara vad den pallar med...
        Har chattat lite med en amerikan som har använt nya winchen en säsong och han tyckte gränsen för beten låg någonstans 140-150 gr.

Kommentera

Jag föredrar toron. De passar mina händer bra så det blir bekvämt att fiska en dag med rund rulle så hade jag så förbannat ont i handen efter några timmars fiske.

Kommentera

Jag själv föredrar nån av Pro Rocket modellerna och helst då en 4500 eller en 4501 med UT kitt.
            Tycker om 4500 modellen på grund av att jag inte har så stora händer och på nått sätt så blir
            dom lite enklare att greppa eftersom dom inte är lika breda som en 5000.
            Men måste erkänna att min Shimano Curado 300 E7 är en nog så bra gäddrulle även om jag
            nog inte skulle dänga dom allra tyngsta betene med den.
            Min Revo Inshore skulle jag aldrig ens tänka på att använda till tyngre gäddfiske då det nästan
            är samma rulle som en Revo STX fast med en spole som tar mycket mer lina.
            Nu vet jag att det är många som använder Inshoren till Gäddfiske men frågan är ju hur länge
            dom mindre Revosarna kommer att hålla om man använder dom såhär.
            Revo Toro är väll lite bättre till gäddfiske rent hållbarhetsmässigt men jag äger inte nån själv
            Senast ändrad av Evo6; 2013-03-26, 13:53.

Kommentera

Vilken är det OPTIMALA gäddfiskerullen ? Ambassadeur eller Revo ?
              Ingen av dom ..

Kommentera

skruva revo är ju ingen konst det svåra var ju å komma in dom första gången
                och någon skiss behövs inte heller vid hopmonteringen!
                men en vanliga amba är ju som volvo 142 bara går å går

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
                En riktig ambassadeur går att plocka ner i sina beståndsdelar, serva och sätta ihop utan sprängskiss.

En revo är inte byggd för att demonteras över huvud taget, jag har iofs inte tittat i en naci, men det tvivlar på att den är bättre. När man väl får isär den är den mycket frustrerande att få ihop.

En revo toro har 95 delar, en cs pro rocket har 50 ...

Så, när det gäller underhåll vinner en klassisk ambassadeur.
                JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
                <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Jag skulle nog vilja påstå att det är optimalt när man trivs med grejorna. Nej jag vet inte men det känns att det borde ligga mer på det personliga planet.

Finns ju folk till allt som det sägs. En del tycker om att "jerka" med haspel t.ex.

Jag har köpt rullar som jag har blivit tipsad om och har både blivit positivt och negativt överraskad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 782 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04