Revo toro 51hs vs Abu predator 5601c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro 51hs vs Abu predator 5601c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo toro 51hs vs Abu predator 5601c

Revo toro 51hs vs Abu predator 5601c

Vilka av dessa 2 är bäst för jerkbaitfiske

Kommer köra mest buster jerk och salmo slider beten

Kvalité och starkast är det jag bryr mig om så vad säger ni?

Tok nöjd med min predator. Skulle välja den alla dagar. Toron passade inte mig.

Rent kvalite mässigt så tror jag att toron ligger bättre. Predatorn har lidit av diverse små fel sen den släpptes tyvärr.

Bäst till jerk är nog faktiskt den rullen som du inte nämnt, 5601C JB. Den är dessutom trimbar pga att den inte har special upphängningen predatorn har.

Ulf tingström (UT) beskrev predatorn som ett stolpskott från abu, där den rent ingenjörs mässigt är fel byggd och pga detta har svagheter som den inte bör ha.

Sammanfattat så tycker jag personligen att predatorn är bäst.
    Senast ändrad av Guest; 2012-07-30, 15:18.

Kommentera

Har inte testat Toron så kan inte uttala mig om vilken som är bäst, men jag kör med predator till jerk, är grymt nöjd med den!

Kommentera

Är ju två ganska olika rullar. Men precis som SimpZen är inne på så tycker jag personligen att det känns skönare att jerka med en rund rulle än en lågprofilare. Ligger bättre i handen på nått sätt. Kör numera med en 5601C JB.

OT: tur att inte den oinsatta flickvännen läser vad man skriver här och kan tolka med på sitt sätt.
        #OneFly
        http://vimeo.com/onefly
        http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Vad är skillnaden på 5601c och 5601jb då? Är C den brunaktiga och ju den svarta? Vilken är den bästa jerkrullen från Abu på marknaden då?

Kommentera

Haft Predator i 2½ fiske säsong och är en mycket trevlig rulle.
            Har dock bytt upp mig till 3st Revo Toro 51HS för 2mån sen, å har fiskat rätt hårt med dom som beten som tunga Bullar, tunga jerkbaits och tungvevade spinnerbaits.
            Och jag tycker den knäpper Predatorn på fingrarna i sin ergonomi och samspelhet med 7-fot, 8-fot, 8.6-fot spöna dom sitter på. Kalas skönt med direkt kontakten till spolen som gör att mothuggen sitter bättre och dom är kalas sköna att drilla på. Har redan hunnit drillat ett par 6:or, 5:or och 7:or utan någe som hällst problem på dom.

Många gnäller på bredden, men den stör bara dom 30 första minuterna innan man kommer på att man inte behöver krampa runt rullen som på en Predator om man har korta korv fingrar som en annan.. Utan man kan låta spöt arbeta lättare utan att vara rädd att man ska tappa greppet om rullen vid mothugg.

Men smaken är som baken, å är inget fel på Predatorn heller. Min höll som sagt 2½ säsong innan den total vägra att gå att få ordning på igen.
            Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av perque Visa inlägg
              Vad är skillnaden på 5601c och 5601jb då? Är C den brunaktiga och ju den svarta? Vilken är den bästa jerkrullen från Abu på marknaden då?
              Det där är en fråga som har ställts 100-tals ggr här på forumet.
              Jag är tämligen säker på att om du söker en stund på forumet så kommer du få svar på alla dina frågor!
              Frågor ang Jerkbait i allmänhet är det ämne som har behandlats flest gånger här på forumet med bred marginal !

Lycka till !

Kommentera

Jag skulle predator allt en trimmad rocket

Har en revo toro
                Har redan haft den på service då lagrena gav upp

Annars en väldigt bra rulle.
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ser egentligen ingen anledning att köpa en Rocket och trimma den för att köra JB.
                  En helt vanlig 5601C JB gör jobbet och håller för massor av misshandel så varför krångla till det med rullar som inte är byggd för uppgiften från början !?

Är man "rullnörd" (jag själv) då trimmar man även sin JB men det är en helt annan historia

Kommentera

5601C JB är den svarta. Den har bussningar medans predatorn har HPCR lager(samma som toron?).

Sen skiljer lite lull lull som färg och utväxling samt alu tumplatta på Predatorn.

Predatorn har även Speciell upphängning. Dvs spolen sitter fast i spolaxeln som sedan roterar i lagret som sitter i gaveln, medans 5601C JB har ultracast designen med friflytande spole där lagren (i detta fall bussningarna) är placerade i spolen.

Sen har predatorn en speciell C-broms arm ( 4-pin) med tillhörande skum bromsbana.

Jag valde predatorn pga att JB endast fonns som 5601 (vänster vevad) medans predatorn finns som 5601 och 5600(höger vevad)

Jag kör högervevat.

Nu blev det mycket fakta här....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 794 visningar
                    0 gillar