Var får man tag i sånna i vikten 40-60 gram? Har nämligen efter många års tänkanden get mig in multiträsket ( ska givetvis inte överge haspel. ) Men jag är skitnojig över att börja kasta med den Revo rullen jag har köpt. Så jag tänkte att om jag får tag i några kastplugg så kan jag ju ändå öva i det fria utan risk att kasta i väga mina surt fördörvade bete. Eller nån som vet nått bra sätt att tillverke egna? Trögvevad som fan verkar den vara också?
Jag satt just nu innan sängdags och pula på den. Började sätta ner kastbromsen ( den guldfärgade är det va? ) Och nyfiken i strut som jag är så satt jag ner på lägsta ooooh, vips! Linan överspolade innan jag ens börjat kasta med den. Men ryckte ut linan och vred om så hårt jag kunde på den lilla bromsen.
Jag drömmer fan mardrömmar om den där rullen. Jag är gammal. och rädd som bara den.
Och jag har inget spö just nu som funkar. Bara haspel och trolling spön.
Jag satt just nu innan sängdags och pula på den. Började sätta ner kastbromsen ( den guldfärgade är det va? ) Och nyfiken i strut som jag är så satt jag ner på lägsta ooooh, vips! Linan överspolade innan jag ens börjat kasta med den. Men ryckte ut linan och vred om så hårt jag kunde på den lilla bromsen.
Jag drömmer fan mardrömmar om den där rullen. Jag är gammal. och rädd som bara den.

Och jag har inget spö just nu som funkar. Bara haspel och trolling spön.
Kommentera