grymmaste spinnaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

grymmaste spinnaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Alessandro
    Myran Tuna och Mörrumsspinnaren är ap bra på torsk.
    Jensen insect behöver väl ingen presentation heller?
    Insect ..Mmm ... en mycket kär spinnare ,-).

Lyckades köpa loss några i fiskebutiken i Kållered... har legat oöppnade sedan ett år, inväntar rätt tillfälle :-)
    The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
    Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
    Klickbara länkar följer nedan
    Nattplockad mask
    Gädda äter Sissy
    Abborre vs mask
    Abborre vs mört
    Måånga gäddor samlade vid betet
    Gädda äter gädda
    Spännande fiskemetod efter gädda
    FS SPARADE TRÅD
    Laxhugg!

Kommentera

Black bee är inte dum! Även mörrumsspinnaren är nice!

Kommentera

alla tycker att mörrumspinnaren är bra men jag har aldrig lyckats få fisk på den!.... kan nån ge mig några tips på hur man ska fiska med den?

Kommentera

Oslagbar spinnare!

Jag har en spinnare som är oslagbar, tycker jag i alla fall, den använder jag till både gädda och abborre, den heter Mepps Aglia Long, förhoppningsvis så kan ni kolla bilden jag skickar med..
          Om det är någon som hittar den i sin fiskebutik så säg gärna till för den har slutat tillverkas, helst storlek 5, har endast ägt en st sådan men köper direkt fler om det är någon som hittar!!!
          Bifogade filer
          [FONT=Franklin Gothic Medium]Carpe Diem[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av SadPassion
            Jag har en spinnare som är oslagbar, tycker jag i alla fall, den använder jag till både gädda och abborre, den heter Mepps Aglia Long, förhoppningsvis så kan ni kolla bilden jag skickar med..
            Om det är någon som hittar den i sin fiskebutik så säg gärna till för den har slutat tillverkas, helst storlek 5, har endast ägt en st sådan men köper direkt fler om det är någon som hittar!!!
            Näe.Dom tillverkas fortfarande för vissa marknader. mer än fråga om efterfrågan i Sverige att den kanske är kenpig att få tag i här. Men dom finns lite här o var..

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
              alla tycker att mörrumspinnaren är bra men jag har aldrig lyckats få fisk på den!.... kan nån ge mig några tips på hur man ska fiska med den?
              Om jag skulle få för mig att fiska gädda på sommaren så skulle Mörrumspinnaren absolut vara med! Jag använder Mörrumspinnaren i första hand i närheten av växtlighet och endast i fiske riktat efter gädda. Det händer naturligtvia att även abborre fattar tycke till min kreation men det är gädda som är tänkt målgrupp
              Jag skulle kasta mot näckrosorna med den. Gärna låta linan få gå över bladens spetsar. De viker sig oftast undan när spinnaren kommer nära och börjar klättra upp mot dem. Sen en låter jag spinnaren sjunka ca en meter och vevar in. Prickskytte i trånga korridorer mellan sjögräs och näckrosor är Mörrumspinnarens specialitet.

Färgen är viktig. I min sjö är orignalfärgen på spinnarens huvud sämsta tänkbara. Jag målar därför dem i vitt eller gult med röd, orange eller grön rygg. Ibland lägger jag också på lite lysfärg. Det är inte så tokigt att ha det när ljuset är dåligt eller vattnet grumligt.
              Bästa färgen på skeden är guld holgramtejp, med silver, gult, orange eller vitt på baksidan.
              Tar du sedan bort kroken och trär upp en bit lysslang i vitt, rött, orange, gult eller grönt över metallkulorna så har du givit spinnaren ett ännu mera matigt utseende. När kroken åter är på plats ska de främre två kulorna vara fria och kunna rotera, annar spinner inte skeden som den ska.
              Byt gärna kroken till en några storlekar större. Förse den med en rejält fastbunden och limmad tofs av t.ex rävhår eller bucktail.
              Du har nu ett fruktansvärt vapen till att ta gäddor med.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det behövs ingen annan spinnare än super vibrax firetiger. Storlek 1 o 2 är kanon på regnbåge o andra som gillar små beten. 3 är perfekt till abborre och 4, 5 till grov abborre och gädda.
                !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Foppa
                  jag diggar också sonett, som ni sagt är det väldigt synd att den slutat tillverkas....... om alla här skickade in brev till ABU att de vill ha tillbaka sonett och 4 g reflex kanske det blir nåt....
                  Och här kommer en varning ! jag köpte en 7 g reflex pearl, hade tänkt till båge, svarta kroppar brukar vara bra, men när jag skulle prova den spann den inte alls !!!!! jag kastade ut ca 20ggr, och tror att jag lyckades få den att spinna en av gångerna, och då vevade jag i racerfart ! när jag kollade närmare på den såg jag att svankbygeln (den lilla grejen som sitter mellan skeden och tråden) var propotiorellt (stavning?) enorm ! och med den lilla lätta pärlemorskeden var det inte konstigt att den inte spann !!! den lilla skeden orkar inte få runt den tunga svankbygeln, så akta er för reflex pearl !

Har haft samma problem med en ABU reflex pearl men jag tror att min va 12g, kastade skiten.

Kommentera

Ni har ju missat BUZZER!

När det gäller gäddspinnare för ytligt fiske finns ingen bättre än den här...http://www.normark.se/Produkter_fiske.asp
                    Roland Martin Buzzer. Kasta in den i vass, över näckrosor och spinn hem den med höjt spö så du inte behöver veva så fort.

Såg ett tips i FFA tror jag, där någon hade fiskat den under vattnet, men både huggtätheten och fiskekänslan är grymt mycket bättre om den används på ytan.

Jag och mina kompisar som började fiska med den 99 har sen dess aldrig slutat. Hade vibrax 5a eller 6a som favvo innan, med eller utan hår. "Buzzern" slår dock allt vad gäller jakten på vass och näckrosgäddor.

Fisket kan liknas vid flugfiske med ytliga gäddflugor men det går mycket fortare och retar gäddorna till hugg mycket tack vare den propeller-roterade skeden.

Har fått ett flertal gäddor som tagit den i luften eller precis i ytan(!) precis i landningsögonblicket. Oftast kan man se gäddorna komma som ubåtar och skjutna ur en kanon, simmandes flera meter till spinnaren.

Årets modell är förbättrad så passa på att köp ett par till nästa sommar eller nu till höstfisket...

Mvh Sean
                    ------------------------------------
                    Fiskelycka till er alla!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 980 visningar