Ny i jerkvärlden. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny i jerkvärlden.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny i jerkvärlden.

Tjena!

Jag håller på att konvertera från vanligt spinnfiske till Jerk! Har testat ett par gånger och tycker det är extremt roligt fiske! Särskilt huggen, vissa är helt galna! Därför har jag fattat tycke för detta fiske och har prompt bestämt mig för att driva detta på heltid numera!
    Jag har tills vidare lånat ett spö men skall nu införskaffa mig ett eget. Eftersom det är första säsongen och jag fortfarande bara är en nybörjare vill jag därför inte köpa spö och rulle för 3000+.

Jag surfade in på fishit.com och hittade ett, vad jag tror, lämpligt jerkset för en billig peng. ABU bluemax jerkset heter det och ligger på 1,119:- inkl. flätlina.

Enligt beskrivningen står det endast;
    Ambassadeur bluemax
    Abu limited edition jerkspö 2delat 6,3´ upp till ca 120gr.

Är det någon som har detta set? Eller sitter inne på matnyttig information kring spö & rulle?

Även om det är ett nybörjarspö så vill jag inte att det ska vara "klena" grejer, om ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand,

Richard

Blue max är en mycket enkel lågprofilrulle som inte lämpar sig för jerkbaitfiske men däremot är prisvärd till lättare spinnfiske eller t.ex. vertical jigging.

En kombination i stil med Abu Garcia Ambassadeur 5001 TGC och Buster Stiff -150 gram skulle jag rekommendera som ett vettigt start paket. Går loss på strax under 2000 kr inkl ett par tafsar och något bete.
    Min blogg

Kommentera

blue max

nu har jag provat rullen, å hur jag än gör så får jag bara proffs trassel gillar den inte för fem öre, får ju inge trassel på pro rocket eller dom andra classic rullarna jag har men den där lilla bå klarar jag inte av.

spöt Abu limited edition jerkspö 2delat 6,3´ upp till ca 120gr.
      fungerar faktiskt mycket bra, välldigt styvt men kastar långt. jag e nog ganska ensam om att jerka med en mag 3 hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av mrwöbbler Visa inlägg
        Tjena!

Jag håller på att konvertera från vanligt spinnfiske till Jerk! Har testat ett par gånger och tycker det är extremt roligt fiske! Särskilt huggen, vissa är helt galna! Därför har jag fattat tycke för detta fiske och har prompt bestämt mig för att driva detta på heltid numera!
        Jag har tills vidare lånat ett spö men skall nu införskaffa mig ett eget. Eftersom det är första säsongen och jag fortfarande bara är en nybörjare vill jag därför inte köpa spö och rulle för 3000+.

Jag surfade in på fishit.com och hittade ett, vad jag tror, lämpligt jerkset för en billig peng. ABU bluemax jerkset heter det och ligger på 1,119:- inkl. flätlina.

Enligt beskrivningen står det endast;
        Ambassadeur bluemax
        Abu limited edition jerkspö 2delat 6,3´ upp till ca 120gr.

Är det någon som har detta set? Eller sitter inne på matnyttig information kring spö & rulle?

Även om det är ett nybörjarspö så vill jag inte att det ska vara "klena" grejer, om ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand,

Richard
        Hoppa över det där setet, Abu Blue Max kommer inte hålla särskilt länge ...spöt vet jag inte mycket om men du kan få ett begagnat för ett bra pris.

Med andra ord köper du rulle & spö begagnat om du inte har mycket pengar.
        Ett tips är att titta här på Fiskesnack under "Säljes" biten i forumet.

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

söderssportfiske har ett bra shimano set för runt 1500Kr, fiskar själv med det och är mäkta nöjd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 913 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B