Roadtrip to AB! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roadtrip to AB!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Roadtrip to AB!

Lördag morgon: Det har varit bestämt i några dagar att jag, Pösen aKa The_Jerkman och Robin aKa Robmaster skulle ta en grabbtripp upp till AB för att inhandla diverse fiskesaker.
    För att ni ska ha lite mer förståelse om allt så kommer jag beskriva oss lite snabbt...

Click image for larger version

Name:	birkan.jpg
Views:	1
Size:	85,6 KB
ID:	1796090
    Birkan - Sambo med Nadia, tillsammans har vi en underbar son. Fastnade för jerkbait för över ett år sedan.
    Började ganska omgående tack vare att Pösen varit en drivande källa, hoppa på detta med riktiga beten (customgjorda STORA träbeten) . Började att fiska tunga saker. Skaffade mig rulle, påk och en hel uppsjö med stora "grymma" jerkar. Tyvärr pallade inte min stackars trasiga handled med detta. Så jag fick glatt byta ned mig vad gäller dessa saker. Många trevliga beten var tvungen att lämna mina lådor. Kort därefter sålde jag även bort många av de mindre betena. Tappade lusten helt att fiska, detta av privata skäl. Nu för tiden är jag tillbaka igen, starkare än någonsin Till stor glädje för Pösen...

Name:	posensover.jpg
Size:	95,5 KB
ID:	1796097
    The_Jerkman - Den här token är nog född med ett fiskespö. Hela hans liv kretsar runt fiske. Om man inte har koll på något är detta rätt professor att rådfråga. Han är även helt galen i att skaffa så många beten som bara går. Kan tillägga att i hans rum behövs inga tapeter för han har alla beten han inte fiskar med uppsatta på väggen...

Name:	robin.jpg
Size:	87,1 KB
ID:	1796098
    Robmaster - Vad ska man säga om denna filur? Helt klart vår egna lille spillevink. Får alltid upp stämningen i båten när humöret är lågt. En helt underbar kille att känna helt enkelt.

Fortsättningen: Det var bestämt att vi skulle lämna den lilla lugna staden Lidköping vid södra Vänern runt 08:00 på lördag morgon. Jag och Robin var uppe och ströp tuppen, pigga som vi är. Detsamma kan man dock inte säga om våran goe vän Pösen... Vi var ute en sväng på fredagen och knäppte några öl... Några för mig är tre stycken. Jag och Pösen kom fram till efteråt att vi inte har samma uppfattning vad gäller några. Jag lämnade krogen vid 00:30. Pussade på frugan som jobbar som bartender där hejdå och fick skjuts hem av Robin som för kvällen inte tog något. Däremot Pösen hade så förbannat roligt så han fortsatte kvällen, natten och även morgonen med kraftigt alkoholintag. Efter att varit hemma hos honom för att finna stället tomt, så ringde vi säkert tio gånger till honom, utan något som helst tecken på liv i andra änden av telefonen...
    Robin ringde därefter en vän som hade träffat Pösen under kvällen/natten där vi fick bekräftat att han var totalt SHIT FACED. Min första tanke var:
    Fyllecellen! På väg till polisen känner jag hur det börjar vibrera i min ficka. Döm till min förvåning när Pösen är i andra änden, mer sovande än vaken och fullare än vanligt sluddrar något om att vi ska hämta honom på okänd adress. Efter guidning av sällskapet där han tillbringade natten hittade vi dit. Så efter många om och men, där jag och Robin med alla våra krafter bar in Pösen i baksätet där han mer eller mindre däckade, kom vi till slut iväg. Bara en timme försenade... Så runt 9 snåret var vi på väg.

Jag och Robin satt och småpratade den 17 milen till Örebro och Nya Sporting som inhyser Attitude Baits. Pösen vaknade till liv ibland för att säga något som varken jag eller Robin förstod. Hade vi haft en Marsian med i bilen så hade vi lätt fått en bra översättning... Fyllesludder helt enkelt, men vi älskar honom ändå. På vägen försenade som vi var passade jag på att pressa lite med nya bilen, som även har fått en rejäl omgång under huven på Trollspeed. Roligt att köra om utan att behöva växla ner... I Örebro kom det dock en annan SAAB 9/5 som hade lite mer krut i bilen och inte fan var han blyg att visa det heller... Den satans jäveln total rasta skiten ur min stackars röda... Så tid beställd för ytterligare optimering...

Några pausar på vägen där det intogs vätska i form av koffein av mig och Robin. Pösen som ovan nämt var inte kontaktbar mer än när han sluddrade marsianska. Kan tillägga att mycket nikotin har passerat genom våra kroppar. Sitter nu helt speedad på koffein och nikotin medan jag skriver så tangentbordet glöder...

Givetvis i Örebro körde vi fel som bara den. Aldrig mer Eniros vägbeskrivning. Kommer snart en GPS till bilen, tur de, för annars vet ingen vart vi hamnar när vi ska på fiskeäventyr...
    Stort tack till killarna och tjejen på Statoil i Örebro som var vänlig att förklara vägen för tre bortkomna bönder... Sen såg vi "NYA SPORTING" skylten. Jubel utbröt i bilen och man pratade om att man inte skulle spränga visakorten allt för mycket...

Det är första gången som vi är i butiken. Vi har varit flitiga på att beställa hem från detta underbara företag. Så döm om min förvåning när jag inser att mitt parhus har större yta än hela butiken. Väl inne kommer chock nummer två. Inne på golvet möter jag Erik Walmann och hans kompis Rottmann. Varvid vi hälsade glatt och började genast snacka fiske, färger och bete.

Name:	love.jpg
Size:	193,5 KB
ID:	1796095

Förmodligen de två skönaste snubbarna jag träffat på bra länge. Kan säga att det fullkomligt osade av kunskap och erfarenhet i den butiken med dessa två erkänt duktiga fiskare. För min del kändes det (kan jag tänka mig) som att komma in i en kyrka. Helig mark helt enkelt. Då jag inte deltagit på några träffar än så länge, vilket kommer bli ändring på... Så har jag inte träffat annat än mina två vapendragare Pösen och Robin. Så detta var riktigt spännande att få ta del av allas fiske.

Hade mailat Stephan "Dansken" Nielsen i förväg att vi skulle dyka upp. Nu hade ju redan Pösen gjort det med och bokat en uppsjö med Trueglider´s. För min del så önskade jag att kaffe fanns framme och att det var grönt för min del att gå loss med kameran i butiken. Jag behövde nämligen ha lite bilder på Kjelle Lundbergs beten då jag för tillfället sitter och gör en hemsida till honom, som kommer att lanseras i dagarna.

Perfekt för min del att Walmann fanns i butiken redo med sin utomordentligt feta kamera. Bad lite snällt att han kunde knäppa bilder och gav snabbt som bara den min mail adress. Så ett stort tack till Erik Walmann för hjälpen.

Name:	rottman.jpg
Size:	216,6 KB
ID:	1796099
    En glad Rottmann, kompis till Walmann visade stolt upp vad han valt att lägga sina pengar. Kan även tillägga att de lämnade butiken med varsitt Musky Inovation spö... Gissa om jag dreglade?! Blir väl snart dags att skaffa mig en sådan påk. Kändes ju helt fantastiskt...

Vi tillbringade nästan tre timmar i butiken, kändes som om tiden inte räckte till dock. Gott kaffe och trevligt sällskap gjorde att tiden gick allt för fort.

Name:	exo.jpg
Size:	177,0 KB
ID:	1796092
    Dansken passade på att visa upp lite nyheter för oss.
    Detta i form av en Muskie Mania Exo. Den här mannen fattade jag tycke för direkt. Den energin han hade och hans glada humör kan få alla runtomkring att lysa upp. Har hört mycket elakheter uttalas om denne man. Men eftersom jag inte träffat honom förr så ville jag bilda mig en egen uppfattning.
    Jag har bara positivt att säga om honom. Helt klart en bra skit!

Beten inhandlades en del!!!

Name:	loads.jpg
Size:	273,6 KB
ID:	1796094

Robin har insett han befinner sig i "The-heaven-of-jerkbaits".

Name:	heaven.jpg
Size:	228,2 KB
ID:	1796093

Pösen har hittat något intressant!
    Mannen, myten, legenden.
    Jag skojjar inte när jag säger att Pösen var som ett barn i en godisaffär.
    Roligt att se sin vän så lycklig...

Name:	birkanbete.jpg
Size:	167,8 KB
ID:	1796091
    Detta är min skörd för dagen, samt en Fladen 848 flytoverall som kommer att levereras i kommande veckan. Då den för tillfället inte fanns hemma. Blev ett bra kap för min del.

Name:	posensbete.jpg
Size:	186,5 KB
ID:	1796096
    Vad ska jag säga?! En fiskegalning helt enkelt! Han har inga gränser för sin hobby. Lite med inställningen: Den med mest beten när han dör, VINNER!

Robins bilder har i skrivande stund inte kommit till min mailbox och kommer läggas till så fort de dyker ned.
    Allt som allt fick vi med oss sju! Trueglider´s hem.
    Den "speciella" lådan som innehöll Truegliders blev kraftigt nedbantade efter att vi hade lämnat butiken.
    De mesta och flesta med adressen Pösen!

Hungern gjorde sig påmind, samt att magen kurrade kraftigt efter intag utav säkert över en lite kaffe för min del. Men som jag sa, det var bra GÖTT!

Vi begav oss hemåt, glada som få, dock trötta som fan!
    Stannade till på Burger King i Laxå där de förmodligen fick slakta en hel ko för att tillgodose vårt behov av kött.
    Smaskigt värre och mätt som en svinstia begav vi oss hemåt...

Det vanliga snacket på vägen hem. Vilket bete som ska leverera den fetaste krokodilen o s v.

Betena blir perfekta för en jerk/gädd träff vi ska anordna nu 1-2 november. Eftersom vi har ganska mycket vatten ungefär ett kast från en UT-trimmad rulle från våra dörrar, så passar det bra att vi anordnar en träff.
    Förfrågningar har skickats ut till de som är sugna. Platser finns kvar.

Så är du sugen, varför inte höra av er?

Lite kort om själva träffen:
    Vi tänkte dra igång på lördag morgon. Finns möjlighet att komma redan fredag kväll.
    Stuga/Hus finns så vi kan fylla det med många glada fiskare.
    Som det ser ut nu har vi även tillgång till fyra båtar som sväljer tre gubbar /båt. Huset ligger c:a 100 meter från hamnen där det även finns tillgång till ramp. Kommer att prata med hamnägaren om att låna en plats över natten samt använda rampen. Detta blir kanske en symbolisk summa för att kunna få göra detta igen.
    Huset har vi sagt, då det är frugans kusins sommarstuga/hus, att var man lägger runt 100:- Mat och dylikt får var och en stå för.
    Det är ett modernt hus med alla bekvämligheter...

Hoppas jag gett er en trevlig läsning så här på lördagskvällen!
    Detta är min historia om en trevlig dag genomförd med fisketokarna...

/Johan Björk
    Senast ändrad av birkan; 2008-09-27, 20:49.
    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Svårt att komma hem tomhänt ifrån AB!
    Besök gärna min blogg på:
    http://bait-fish.blogspot.com

BaitFish Lures på facebook!

Kommentera

Fy fan grabbar, ni e inte kloka!!
      Snacka om beslutsångest när man försöker ta in alla intryck som hyllmeter efter hyllmeter, från golv till tak är fyllda med heta beten, jag blev alldeles vimmelkantig när jag var där....förstår hur ni måste ha känt er!
      rolig läsning...ser fram emot träffen ; )
      see u.

Kommentera

Pöööööösen ... hahaha!!!!! Hård resa f*n vad kul.... lär väl bli besök där snart, svårt att INTE bli övertygad att ta en Örebrotripp sen man snackat med Dansken....

Kommentera

Skönt reportage!

Kommentera

Tackar
            ...mad world...

Kommentera

Japp, vore grymt kul att hälsa på i butiken, men som sagt blir nog grymt mycket fattigare då...
              I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
              Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Klart kul inslag, tackar!

Kommentera

Rolig läsning Johan!!!

Vi har ju aldrig träffats i verkliga livet . . . . ännu.
                  Bara kacklat & hacklat en del (du vill verkligen köpa mina tapeter va )
                  Jerkman har jag däremot träffat som hastigast på mässan i Göteborg, då han kom fram och hälsade. Trevlig prick förresten
                  Bad honom hälsa speciellt till dig då, så ge honom fan för det om han glömde bort det!!!

Anyway, ha de' gött min vän & simma lugnt.

Mvh Niklas
                  www.gavlefiskredskap.se
                  niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Neh för fasen, det glömde han inte! Han hälsade allt. Har ju varit lite kass det senaste halvåret, men nu är jag på G igen...
                    ...mad world...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar