Färger jigg till abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färger jigg till abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färger jigg till abborrfiske

Jag undrar vilka jiggfärger abborre nappar bäst på

I mina vatten gillar borrarna orange, gul och fluorecerande grön alla med röd skalle av dem där billiga "smågodis" jiggarna enligt mig, men enlig polaren som fiskar från samma båt så är det Relax Koypto (heter dem så?) röd/gul aktig som gäller, det konstiga är att vi får som regel lika mycket när vi fiskar

Sensmoralen blir följdaktligen Kör med det Du tror på så får Du fisk om det bara finns huggvilliga borrar inom synhåll för jiggen, borrar är absolut inte kräsna på vad dem hugger på!!

Kommentera

skrev inte jag här nyss!!
      *Det löser sig sa gumman när hon sket i badkaret*

Kommentera

Ursprungligen postat av Braxel Visa inlägg
        Jag undrar vilka jiggfärger abborre nappar bäst på
        Som sagt, köp några olika färger och testa med, t ex blå/vit, röd/gul, grön/röd/glitter. Själv kör jag oftast med relax kopyto. Dock, vid vissa tillfällen är helsvarta curlytails överlägset, framförallt vid långsamt bottennära fiske i kallt vatten.
        Senast ändrad av BBRF; 2009-05-29, 22:53.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

ok jag måste prova det nån dag

Kommentera

Det enklaste är att köpa en påse grå-svarta Storm-jiggar i den minsta storleken och rycka hem dem oregelbundet. Färdiga på krok och fungerar alltid plus att de alltid håller!

Kommentera

Jag har jiggat en del Abborre, kan inget annat än hålla med Rospigg, är Abborren på hugget så skiter den i färger o storlek ( Alla färgerna som finns i butikerna finns bara där för att du ska köpa fler). Själv kör jag med dubbelsvansar..... vilket jag gillar!

Men o andra sidan kan Abborren vara nått så rackarnas tjurig så den skiter i vad du erbjuder den.

Skitfiske på dig

Kommentera

Köp en påse..

.. Pro-Logic Savage Minnow - i sjön hemma gäller i alla fall dom oranga.

Sist blev det inte så många fiskar, men en abborre på 1.3 kg samt några småborrar... (se min profilbild)

En jigg ifrån påsen på ett UL-spö med flätlina och huggen kommer i ett om man kastar ut - låter sjunka, vevar lite, rycker lite - låter sjunka osv. Var inte rädd att vara lite aktiv med betet!

Kommentera

Där jag fiskar så nappar abborren bra på röd dubbelstjärt med vit kropp o svart huvud. Och sen nappar dom bra på bruna jiggar ed svart huvud.
                  Inget liv utan fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
                    Jag har jiggat en del Abborre, kan inget annat än hålla med Rospigg, är Abborren på hugget så skiter den i färger o storlek ( Alla färgerna som finns i butikerna finns bara där för att du ska köpa fler). Själv kör jag med dubbelsvansar..... vilket jag gillar!

Men o andra sidan kan Abborren vara nått så rackarnas tjurig så den skiter i vad du erbjuder den.

Skitfiske på dig
                    Ursäkta men det där stämmer inte alls. Relativt ofta kan färgen vara helt avgörande för resultatet (även om det inte alltid är fallet).Oliks vatten kan kräva olika färger. Färgval kan också skilja berroende på årstid.
                    Man ska absolut ha minst ett 5-tal olika färger att variera med. I samlingen ska ingå helsvarta jiggar.
                    Senast ändrad av BBRF; 2008-07-08, 10:08.
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 034 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B