Originally posted by Stizo
Nu är man tillbaka från semestern så då måste man komma ut och fiska. Är som sagt riktigt sugen på jerkfiske, så i morgon skall jag till fiskebutiken och köpa mig det jag behöver...
Siktar nog på LF-jerksettet. Skall jämföra C3 4601 och C3 5601 i butiken sen får jag se vad det blir.
Vad rekomenderar ni för andra prylar som man måste ha till jerkfisket förutom spö & rulle?
Slidern kommer jag helt klart att köpa. Skall jag köpa den sjunkande eller flytande? Eller kanske båda två? Några andra drag ni inte skulle kunna vara utan?
Linan skall vara PP 0,36 eller?
Tafsen skall väl vara den hårda pianotråds typen?
Är det allt? Eller har jag glömt någonting?
Nu är man tillbaka från semestern så då måste man komma ut och fiska. Är som sagt riktigt sugen på jerkfiske, så i morgon skall jag till fiskebutiken och köpa mig det jag behöver...
Siktar nog på LF-jerksettet. Skall jämföra C3 4601 och C3 5601 i butiken sen får jag se vad det blir.
Vad rekomenderar ni för andra prylar som man måste ha till jerkfisket förutom spö & rulle?
Slidern kommer jag helt klart att köpa. Skall jag köpa den sjunkande eller flytande? Eller kanske båda två? Några andra drag ni inte skulle kunna vara utan?
Linan skall vara PP 0,36 eller?
Tafsen skall väl vara den hårda pianotråds typen?
Är det allt? Eller har jag glömt någonting?
Beten kan jag rekomendera: Sjunkade slidernär min egen favorit för den kan man latjerka med.
Sen har du ju fatflipper och flipper men kvaliten är lite ojämn på dem.
Å så har du dyrgriparna Dolco,punnisher grym kvalite och gång,har ej provat dem själv, men Rudan gillar dem skarpt.
Höll på att glömma piggen,den har iaf en given plats i min låda.
PP 0,36 har jag kört med i snart 2år och är klart nöjd.
Men smaken är som baken "delad"
Kommentera