Bra nybörjarbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra nybörjarbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns inte många svårfiskade jerkbeten. Att ett bete inte går side-to-side betyder inte att det är svårtfiskat. Det du inte skall börja med är dock svindyra träbeten. Bättre att satsa på Buster Jerk, Big Bandit, Salmo slider, Freestyler, Deviator osv osv.

Gillar du fisket är du snart besatt och har köpt rent för många beten och inser att du lägger för mkt pengar på JB det är så det skall vara

Kommentera

Ett tips är att satsa på få beten i början. Bättre köpa flera av samma i olika färger än att köpa många olika. För du kommer att få fisk oavsätt om du kör buster jerk, big bandit, Ace sweet shad, slider och alla andra du fått tips om.
      Men roligast och effektivast fiske får du då du kan dina beten bra.

Men jag har ett tips på ett bete jag tyckte var bra att lära sig jerka på, det är Ace Medic. Det är ett ytbete. Du får kanske inte så mycket fisk på det, men det är lätt jerkat och då det går i ytan ser du hur det beter sig och reagerar på dina jerk. Jag tyckte det var bra för att få en känsla för jerkandet.

Kommentera

Man får tacka för alla bra tips!!

Bara vänta å se vad den lokala handlaren får hem för grejjer när våren börjar närma sig, är ganska tunt med JB just nu =(

Men sånt får man tåla när isarna inte går förrän i april-maj

Kommentera

Ursprungligen postat av Simonb Visa inlägg
          buster jerk, salmo slider, hellhound, big bandit är fina nybörjarbeten tycker jag nog.. sen spö så är ju BFT stiff 6´ eller BFT piglet evo II 6,6´ .. mkt bättre känsla i piglet spöt.. har själv ett sånt som är svin skönt.. underlättar ju med 6 fots spö om du ska fiska från land, men i båt så välj gärna ett 6,6 fots.
          Är kanske ingen dum idé för man kan inte annat än bli biten av metoden och då är det ju gött att ha schyssta grejer direkt. I och för sig vill jag ändå hävda att Stiffet är ett jävligt schysst spö för de pengarna. Vissa kallar det för ett kvastskaft men jag diggar det. Smaken är som kvaliteten på BFT's spön, dvs. blandad...

Kommentera

busterjerk. bra nybete.

Kommentera

jag skulle rekommendera ett st croix lr fig rigs ekonomimodell.Buster är väl bra som nybörjarbete såsett att den ger mycket fisk men det finns massor av beten som jag tycker är mer lättfiskade för att det är lättare o hålla linkontakt med.Salmo slider är enkla och grundgående beten är i regel ganska lätt att använda om man fiskar i klart vatten då det inte är lika farligt o tappa kontakten med dem för att man ser dem.Träbeten behöver inte alls vara svårfiskade.Har några smuttly dog t6 och de går inte misslyckas med.Det tråkiga med dem är priset.Du får räkna med att det kommer ta en 5-6 pass innan du börjar komma in i det någorlunda sen blir det bara roligare o roligare.

Kommentera

westins jerk är väldigt juste. Den lilla då på ca 50g. Väldigt lätt att fiska med.
                Perra Karlsson
                Team Fishfire

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                4 141 visningar
                1 gilla