Hur mycket flätlina rymmer en Record 50 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket flätlina rymmer en Record 50

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur mycket flätlina rymmer en Record 50

Börjar bli trött på att min gamla C3:a pajar med jämna mellan rum . Lite sugen på en Record 50 till Jerkfisket . Men record rullarna har ju sån lustig lincapacitet .Min 5500 C3 får ja på 137 mm Pp 0,32 med 10 m Nylon i botten .
    Visst man kan låta affären lägga på linan men ja har känt mig lurad sista gångerna så ja vill undvika det ,eftersom man får 30-40 m nylon på vad ska ja med den till. Record 60 är den lika bred som en normal 6000 rulle nån som vet??

Annars blir det väll en Rocket måste ha högervevat plus att den ska va snygg så C4 går ju bort.
    Är det många som kört med Record till Jerk här pajar dom eller . Känns ju som att ju dyrare man köper ju bättre borde dom vara eller? Det är ju ändå 10 års garanti.

Har hört flera som haft record och som pajjat pga jerk så jag vet inte om det är ett säkert kort att gå på. Testat nya C3an? Har en sån själv och den gör sitt jobb varje gång, inte protesterat en enda gång och jag slänger jerkar på 150g+ med den frekvent.
    Fish On!

Kommentera

Ca 90m om du köra på 0.36mm
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
        Ca 90m om du köra på 0.36mm
        JBn är nog inte så dum, den har ju genogående axel och inte någon sån där InfiniHejbaboriba-spool som Recorden har.

Märkligt att C3an går sönder? de brukar ju hålla jämnt
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

min record är skrot bara efter vårfisket.så jag måste skaffa nånting annat eller lämna in min till nån som kan fixa den o "trimma" den lite så den håller. alternativt köpa en ny rulle. då bir det en calcutta 201.

mitt tips är: köp ingen record.
          dom e säkert skitbra o kasta beten upp till 30-40g men min pallade inte med tyngre beten. och jag har inga 160g+ jerkar.
          -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
            JBn är nog inte så dum, den har ju genogående axel och inte någon sån där InfiniHejbaboriba-spool som Recorden har.

Märkligt att C3an går sönder? de brukar ju hålla jämnt

Finns tyvärr inga högervevade JB, annars hade jag redan ägt en. Så den går tyvärr bort om han skulle ha högervevat.
            Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Greenlander Visa inlägg
              Finns tyvärr inga högervevade JB, annars hade jag redan ägt en. Så den går tyvärr bort om han skulle ha högervevat.
              Så kan det vara C3an är ju jäkligt fin, har en själv som aldrig krånglar. Sedan ser den nya Guld-Rocketen jäkligt fin ut. Om kullagren går sönder kan man ju alltid byta mot UTs fina "glidisar" och faktum är ju att ett par gött inslitna glidlager funkar jäkligt fint
              I jerksammanhang är ju just backspärren extra utsatt, så den får man väl hålla ett öga på, kanske sätta dit en klassiskt stopper som komplement.
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Kolla up Rocketen, jag kör med en vänstervevad till jerkfisket och den verkar hålla bra trors monsterbeten som dängs flitigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Askungen Visa inlägg
                  Kolla up Rocketen, jag kör med en vänstervevad till jerkfisket och den verkar hålla bra trors monsterbeten som dängs flitigt.
                  Precis!!! Rocketarna brukar vara fina. Har en utan linspridare från 1995 - den kastar långt kan jag lova plus att den är snygg också
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Greenlander Visa inlägg
                    High Greenlander; Jag har en Ambassadeur TGC500C Tournament Grade med veven på höger sida. Den passar mig perfekt och du blir förmodligen också nöjd med den!
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 976 visningar
                    1 gilla