som topic lyder: vilken vobbler eller jerkbait tkr du är mest över/underskattat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mest under/överskattade wobbler ellr jerk
Collapse
X
-
Allt beror på när, var och hur man fiskar, samt efter vilka arter och vad de är vana med för byten.
I min sjö är Rapala original och alla dess efterapningar och varianter i trä eller plast rena löjan.
Wobbler är överhuvudtaget inget bra bete där men Shad Rap eller Fat Rap kan i varjefall duga att locka okritisk småfisk.
Cotton Cordell Ripli'n Shad i reflexfärg är annars ett hyfsat bete.Senast ändrad av BeBest; 2006-08-10, 17:53.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Via tämligen goda och säkra källor så kan jag påpeka (utan belägg) att många "innebeten" besitter lögnaktig statistik. När det gäller marknadsföring av ett bete så är det inte bara ärliga rapporter som dyker upp. Så har skett med många av "innebetena" som kommit genom åren. Ett av de beryktade betena är nämnt i posten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CObbHur kan BJ vara överskattad när betet fångar mest fisk av alla beten inom Jerkbait-fiske?
Hörde att trumman och buster fick massa fisk på andra jerks också men visa bara bustern i filmen för att marknadsföra deras JERK. (vilket är normalt)
Och det var typ där jerkbait fick sitt stora genombrott här..klart bustern blir aspopulär!!
Fanns en tidigare tråd om över/under skattade beten..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MoSsEEftersom exakt alla fiskar med den.. pga av bla gäddfeber/pris osv
Hörde att trumman och buster fick massa fisk på andra jerks också men visa bara bustern i filmen för att marknadsföra deras JERK. (vilket är normalt)
Och det var typ där jerkbait fick sitt stora genombrott här..klart bustern blir aspopulär!!
Fanns en tidigare tråd om över/under skattade beten..
Kommentera
-
jag tycker bj är mest överskattad för folk tror bara det är att doppa skiten i vattnet för att få fisk, och köper 20 olika färger och tror att bjn är bäst i alla möjliga situationer. Såklart det är ett grymmt bete, men den har fått för mycket uppmärksamhet!bf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CObbSant det du säger, men eftersom Buster Jerk är riktigt bra bete, kanske det bästa, så tycker inte ja att man kan säga att det är överskattat.. lite kanske
Ja Bustern är mest överskattad, Zalt är rätt överskattad den med.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 146 visningar
1 gilla