Huggkrok - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Huggkrok

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
    ja men de var ett alternativ till honom..
    de är väll bättre att köra lipgrip en huggkrok???
    Dert beror på... Utan jälgrepp kanske man ska stanna hemma???
    Men jag har en polare som använder huggkrok och han är jävligt säker på att hantera den. Det blir bara ett litet hål om man använder en sylvass huggkrok men jag vet inte. Det kan ju somsagt skada käkarna. Så jag är emot det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe
      Dert beror på... Utan jälgrepp kanske man ska stanna hemma???
      Men jag har en polare som använder huggkrok och han är jävligt säker på att hantera den. Det blir bara ett litet hål om man använder en sylvass huggkrok men jag vet inte. Det kan ju somsagt skada käkarna. Så jag är emot det.

spelar väll ingen roll om man tar den försiktigt bli ju endå ett hål i käken!!!!

stanna hemma ska man inte göra bara för man inte tar gälgreppet
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Shatefak
        Jag är för feg och för klantig.

Grejen är att jag fick en riktig baddare på kroken igår kväll, säkert 8-10kg. Den släppte efter nån minut men den var seg som fan i början, så vi fick in den till båten och fick se gäddan ordentligt. Jag skulle aldrig våga sätta min hand i den gäddans gälar. Jag vet knappt om jag skulle orka lyfta den så.
        Det enda sättet var om vi skulle haft håv eller huggkrok, så det lutar åt att köpa nåt utav dem.
        Börja med å ta Gällgrep när gäddan är i båten då lär du dig . Köp diskhanskar så gör du dig inte illa heller.

Kommentera

Exackt. Det går snabbare att operera ut en krok urhanden (Från ett hjälgrepp) än att en att tabort krokarna från håven
          Nja, var inte så säker på det. Har hållit på i 20-30 minuter för att få ut en trekrok ur handflatan. Behövdes en hel del opererande med rakblad för att bara kunna rubba krokfan. Var inte speciellt kul!

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
            Nja, var inte så säker på det. Har hållit på i 20-30 minuter för att få ut en trekrok ur handflatan. Behövdes en hel del opererande med rakblad för att bara kunna rubba krokfan. Var inte speciellt kul!

/D
            Hehe Jag skojade Man måste vara försiktigt när man gör det men det händer att man fastnar, då är det bara fram med kniven för sjukan orkar man inte åka till!!! Jag satt mig ända in till benet i tummen en gång, Det var skönt.

Kommentera

Lipgrip vilket jävla skit. Jag slängde min i sjön efter att den losnade (Nypet) när jag skulle landa en gädda på 8-9kg. Fyfan, håller inte ens för en gädda under 10kg!!!.
              Nej jälgräppet är det bästa.
              Säger inte att Lipgrip är bra och kmr aldrig köpa ngt. Men tror du allvarligt det enbart finns ett märke och modell och att alla e "kassa" ?
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Säger inte att Lipgrip är bra och kmr aldrig köpa ngt. Men tror du allvarligt det enbart finns ett märke och modell och att alla e "kassa" ?
                Nix det var nå jäkla skit som jag fick i julklapp så det är sant. Ett äkta Boga? grip eller vad det heter är inte dumt men det kostar väll typ 160dollar eller nått. Då är det billigare med handen

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Löjligaste jag hört!

Räkna upp en endaste sportfiskare som blivit allvarligt skadad av att landa en gädda med gälgreppet...

T.o.m folk med en STOR tumme i handen klarar av det...
                  Beror väl på vad man menar med allvarligt skadad, tror inte att det är så många som blivit invalider för livet. Men att ha en stor gädda i ena änden av kroken och den andra i handen blir fiiiina köttsår.

Och, tro att man inte kan råka ut för det bara för att man är van... Nja, är väl som att tro att man kan köra bil packad utan att det något gång kommer att gå fel... Man kan alltid ha otur även efter flera tusen gäddstackare.

Sen har jag alltid med en huggkrok på gäddfisket. Visst, skulle kanske kunna använda den om krokarna sitter åt h-vete ivägen för gälgrepp (som jag till 99% använder). Men det finns inget bättre för att få upp drag som sitter stenhårt fast någon meter under ytan

/D

Kommentera

Hehe Jag skojade Man måste vara försiktigt när man gör det men det händer att man fastnar, då är det bara fram med kniven för sjukan orkar man inte åka till!!! Jag satt mig ända in till benet i tummen en gång, Det var skönt.
                    Nepp, åka till sjukan och sitta och vänta i en 10 timmar går bort... Då är det bättre att leka kirurg själv. Har gjort det både på mig själv och på andra. Gissa om det finns en riktigt bra avbitartång i fiskeväskan

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
                      Nepp, åka till sjukan och sitta och vänta i en 10 timmar går bort... Då är det bättre att leka kirurg själv. Har gjort det både på mig själv och på andra. Gissa om det finns en riktigt bra avbitartång i fiskeväskan

/D
                      Ja samma här. Egentligen borde man har lite riktigt skalpeler och grejor med sig för det händer ju ibland att det blir operationer som du säger både på andra och sgi själv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 982 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B