Jigga plattfisk. Carolina rig? Bucktail jigs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jigga plattfisk. Carolina rig? Bucktail jigs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jigga plattfisk. Carolina rig? Bucktail jigs?

Lite sugen på att jigga plattfisk. Nån som testat Carolina rig till detta? Har googlat och det används tydligen på andra sidan pölen. Tacklad med live el deadbait eller gulp tex. Dessutom kör de med bucktail jigs (andra tackel) nån som vet var jag kan köpa sådana?
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Ingen?
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Jag vet inte hur väl metoden är utbredd här i Sverige men har också sett att många surfcasters i USA jiggar plattisar i olika former. Är också nyfiken på metoden!
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Bucktail jiggar är nog billigast att göra själv, plus att du får färgerna du vill ha Plus att du kan göra Marabou jiggar och lägga in lite flash osv. Annars vet jag att det fanns VMC paket med färdiga jiggar för några år sen. Vet dock inte om de säljs någonstans nå mer.

Kommentera

Dropshot med Gulp Worm funkar kanon i Malmö hamn. Korta av jiggen lite bara. Speciellt skrubba. Inte fått sandskädda på det.

Kommentera

Tack för era svar allihopa, nu blev ännu mer sugen! Det ska "bara" sluta blåsa här i Halmstad först innan jag kan testa. Har jag tur kanske jag kan vädra något flugspö på båge inåt skogslandet imorrn em/kväll men det fisket blåser nog också bort... återkommer när jag testat. Vill någon fylla på i tråden med erfarenheter är det välkommet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
              Tack för era svar allihopa, nu blev ännu mer sugen! Det ska "bara" sluta blåsa här i Halmstad först innan jag kan testa. Har jag tur kanske jag kan vädra något flugspö på båge inåt skogslandet imorrn em/kväll men det fisket blåser nog också bort... återkommer när jag testat. Vill någon fylla på i tråden med erfarenheter är det välkommet!
              Jag har med framgång kört med Carolina-rig utmed västkusten. Havsöring, Bonito, plattfisk, abborre,vitling samt Gyltor av olika sort har nappat på gummi-maskar.

Kommentera

Ursprungligen postat av peternyman69 Visa inlägg
                Jag har med framgång kört med Carolina-rig utmed västkusten. Havsöring, Bonito, plattfisk, abborre,vitling samt Gyltor av olika sort har nappat på gummi-maskar.
                Lysande! Tacksam för tips på bete som maximerar chansen för platt och minimerar risken för prickigt om du har. De prickiga är ju inte lovliga nu...

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                  Lysande! Tacksam för tips på bete som maximerar chansen för platt och minimerar risken för prickigt om du har. De prickiga är ju inte lovliga nu...
                  Vadå gillar du inte rödspätta?
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Haha! Där höll det på att bli galet, tur att spättorna är platta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 143 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B