Spöringsproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöringsproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöringsproblem

Hejsan!

Igår när jag var ute och fiskade hörde jag ett litet klirr i båten. Såg på spöt och märkte att den keramiska ringen i andra spöringen i från rullen sett hade gått sönder. Spöt är ett BFT Bandit 7,3". Spöt har transporterats rätt flitigt och kanske därför har den fått sig nån smäll och gav upp nu till sist, eller vad tror ni?

Jag har gått genom några tidigare trådar där man menade att man kan knipsa av hela spöringen och fiska utan ganska problemfritt. Är det något som jag bör göra? Små-naiv som jag var fiskade jag en stund idag "bara för att testa" men det slutade i linbrott.

Tack på förhand

Knipsa inte av några spöringar, leta upp en ring med samma mått och lossa keramikinlägget från den och limma dit det i din trasiga ring med snabblim eller epoxy(om ringen i övrigt är hel och rund). Keramikinläggen brukar vara tvådelade och släpper om man värmer dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
      Knipsa inte av några spöringar, leta upp en ring med samma mått och lossa keramikinlägget från den och limma dit det i din trasiga ring med snabblim eller epoxy(om ringen i övrigt är hel och rund). Keramikinläggen brukar vara tvådelade och släpper om man värmer dem.

Absolut det brukar fungera jag har gjort det själv vid flera tillfällen och dom spöna fungerar fortfarande

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      4 140 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B