Nils Master Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nils Master Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nils Master Jerk

kom in en kille på butiken idag och visade en Nils Master wobbler med klippt sked som en annan butik sålde som Jerkbete. kan detta verkligen vara möjligt???...

Gör Nilsmaster verkligen ett en wobbler som de klipper skeden på och kallar det för jerkbait???.. någon annan som sett detta.

139 kr hade killen betalat för det.

tycker det verkar helsjukt jag... och jag har svårt att tro att det funkar.

hittade den faktiskt när jag googlade... dock inte på Bios Sida eller på nilsmasters sida... verkar helskumt.

det är alltså inte en enda skilldnad ifrån en vanlig nilsmaster invincible förutom att den saknar sked. till och med öppningarna för skeden finns kvar och det var imålat med röd färg...

Kommentera

Det finns eller har funnits en sån wobbler. Vad jag hörde hade den ingen rörelse alls och är säkert borta från sortimentet av den anledningen.

Kommentera

ja det låtr inte alls omöjligt... men hur tänkte dom då???... trodde de att det bara var att klippa bort skeden och sen var allt frid och fröjd??

Kommentera

Min kompis Nils Master tappade skeden och såg då precis ut som en Nils Master Jerk, någon koppling?
          "There's always a bigger fish"

Kommentera

hehe.... det är ju det som är så sjukt.

men jag fattar inte att de verkligen seriöst försökt sälja skiten till fullpris.

vi tyckte så synd om honom så vi gav honom en sked han kunde limma på och iaf använda den som wobbler.

Kommentera

Jo den fanns för tre år sedan när Nilsmaster efter tjat från BIOS försökte rida på popularitetsvågen och övertalade Nilsmaster att släppa den.
              Den försvann snabbt eftersom den var ett skämt framtvingat av okunniga människor.
              Till nästa år har man kopierat "Small Cutter" från holländska Robbaits..Exakt avbild sånär som på en liten valk över ögat på var sida..
              Märklig krokuppsättning på första visningsexemplaren dock. En 5/0 under buken och en 3/0 i baken ac grov saltvattensmodell. (Notera att betet är 12 cm.Så 5/0..JoJo). 2 st standard 3/0 gjorde betet betydligt livligare och mer mångsidigt. Så man får hoppas det blir den slutliga uppsättningen.

Har testat betet i vattnet (ej praktiskt fiske dock) och den rör sig bra..Men färgerna den kommer i är ett skämt. Endast en färg som ser vettig ut. De andra tre mest som pajasfärger..Men den kommer säkert sälja en del eftersom priset kommer bli bra.

Notera gärna vad jag tidigare skrivit om företag som försöker rida på en popularitetsvåg utan att egentligen veta vad man håller på med..Men dom kanske lär sig med tiden.

Kommentera

ff

Nils Master Jerk har funnits länge, minst 4 år. Tror knappas att det är en bra jerkbait. FFA (Fiske För Alla) gjorde en dragtest där Nils Master Jerk endast fick en tvåa av fem möjliga, sämst betyg av alla.

Kommentera

jag provade den idag på begäran av killen.

den gick som jag trodde mer eller mindre inte alls... exakt som en wobbler utan sked.. vilket det är.,

Kommentera

Har hört någonting om att jerkbaitet som PA pratar om skulle få namnet Dragmaster.
                    Skämtjerkbaitet Invincible jerk gör ni nog bäst att limma dit en sked så får ni en sjunkande wobbler istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 060 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B