amb 5501 c3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

amb 5501 c3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• amb 5501 c3

tjena funderar på att köpa en amb 5501 c3. och jag undrar om den pallar att man fiskar med beten över 100 gr?

Gör en liten sökning i forumet och se att det är en av de mest rekomenderande rullarna till lite tyngre fiske, även om den inte håller föralltid....

Kommentera

Detta finns det nog etthundrafemtielva trådar om så testa med att sök.

Min eon har pallat med beten över 100g i 3 år så jag tror din c3:a kommer klara sig finemang.

Kommentera

den lär hålal ett tag iaf, beror ju på hur mycket du fiskar med den, men den kommer definitivt slitas ut efter ett tag, skulle köpa en i 6000storlek om jag var du
        Tube for life

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskmix
          den lär hålal ett tag iaf, beror ju på hur mycket du fiskar med den, men den kommer definitivt slitas ut efter ett tag, skulle köpa en i 6000storlek om jag var du
          En 5000 och 6000 av samma typ kommer inte att slitas ut olika snabbt. Rullarna är identiska förutom bredden på spole/stativ/linspridare. Men ditt tips kanske inte handlade om rullens hållbarhet, eller...?

Kommentera

FRB: jo jag menade på hållbarheten, möjligt att du har rätt, mycket möjligt;=)
            jag är ingen rullexpert, antog att 6000var hållbarare, och eftersom jag inte tycker att 6000 e skönare att fiska med så rekomenderade jag den
            Tube for life

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskmix
              FRB: jo jag menade på hållbarheten, möjligt att du har rätt, mycket möjligt;=)
              jag är ingen rullexpert, antog att 6000var hållbarare, och eftersom jag inte tycker att 6000 e skönare att fiska med så rekomenderade jag den
              Faktum är att samtliga Ambassadeurer 4500-6600 av klassiskt stuk är uppbyggda på samma sätt och med samma delar förutom just delar som avgör bredden på dem. Däremot när vi kommer upp i 7000-storlek så är det en helt annan sak. Där har vi en rulle som tål hårt jerkfiske men den är ju liiiite stor och otymplig

Kommentera

En 6000 c3 tycker jag inte alls är lika bra för jerkfisket, då den har knarrfunktions vars knapp sitter precis där man palmar (om man nu gör det) vilket gör att man slår på den några gånger varje kast...

Kommentera

amb c3

är det stor skillnad mellan 5000 och 6000 storlekarna? jag har ganska småa händer så det vore bra att veta...

Kommentera

4000/5000/6000

FRB har sakert ratt. Har dock sjalv upplevt vid praktiskt jerk fiske sa haller an 6000 fan sa mycket battre an en 4000. Nar jerkfisket blev poppis och alla kopte 4000 rullar sa pajade de direkt. Jag kanner minst 10 man ink mig sjalv som jerkade sonder 4000 inom en sasong. Detta har inte alls hant i samma utstackning med 5000 och 6000. Vet att jag kommer fa mothugg av ruda, PA osv men det ar min egen erfarenhet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 869 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B