Havsörings drag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsörings drag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
    Jag har kört mycket med Vicke, Hansen Stripper, Gnosjödraget och snaps. De finns för riktigt bra pris här: http://www.fiskedags.nu/sv/beten/kustbetenhavsoring/
    Tack för tipset, aldrig sett den butiken tidigare. Verkar vara bra priser!
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Ursprungligen postat av CjohanR Visa inlägg
      Vilka färger kör du på Gnosjö? Tänkte prova i år och jag har kollat på fiskedags. De har dock bara de klassiska koppar och silver i special (färg) och det känns som en torskmagnet, inte öringgodis... har du någon erfarenhet av de?
      Vet inte om du menar special färger eller om du menar att du bara hittade de två färgerna. Men jag är svag för de drag som har vit, svart, grön, röd/orange eller rosa. Sen hur färg kombinationen är i hopsatt brukar inte spela så stor roll. Vitt brukar fungera rätt fint när det är riktigt kallt i vattnet. Svart fungerar nästan alltid oavsett om det är kallt eller varmt. Grönt brukar vara riktigt hett när tobisen är inne. Det är de färgerna jag brukar köra oavsett vilka drag jag kör.

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
      Tack för tipset, aldrig sett den butiken tidigare. Verkar vara bra priser!
      Den öppnade för några år sedan men körde bara flugbindningsmaterial ibörjan och har börjat med typ ALLT för ca 2 år sedan, så den är relativt ny. Och de brukar oftast ha de lägsta priserna och har grymt trevlig personal så det är den butiken jag handlar mest i. Jag vet även att han som äger det även har ett grossistföretag för fiskeprylar så det är därför han kan hålla så låga priser i och med att han slipper någon mellanhand på många av grejerna. De ska byta lokal nu så de kommer få 3ggr så stor butik som nu och då ska de även ta in fler märken bl.a. shimano
      Senast ändrad av haggis82; 2013-02-28, 22:58.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Jag och en kompis har med grymma öringsresultat funnit några nya favorit-skeddrag från Jula. Dessa 4 drag för 59kr http://www.jula.se/skeddragset-4-delar-772085

18g styck ger en bra kastlängd men trots sin lite högre vikt kan de anpassas jättebra till vattendjupet. Har använt dessa både på 0,5m kustvatten samt i å-vatten där jag fiskat dem sakta utmed botten (ca 2-4m). Det jag gillar med dessa är deras naturtrogna färger, deras häftiga gång samt priset. En nackdel är att de levereras med för stora krokar om de ska användas till havsöring men det går enkelt att byta dem. Ett betydligt bättre val än dyra drag som kostar 4ggr mer..
        ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Började med viking herring och toby för sådär 10 år sen och sen varje säsong köpt ett par nya för att testa men sen står man där i slutet på hösten likt förbannat med dom gamla hederliga viking och toby, så nu dom senaste åren har jag inte köpt nåt nytt alls längre då dom nästan alltid levererar. Finns ju en del drag som är väldigt lika skedar som viking och toby som säkerligen funkar lika bra. Dom färger som levererat bäst för mig är silver/blå, silver/svart och koppar/svart.

Kommentera

Jeg ved ikke hvad den hedder i sverige, i dk kalder vi den sømmet, en gennemløber i hvid/grøn på 16-22 gram kaster og fanger eminent,
            Martin ,danmark

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobiasl Visa inlägg
              Jag och en kompis har med grymma öringsresultat funnit några nya favorit-skeddrag från Jula. Dessa 4 drag för 59kr http://www.jula.se/skeddragset-4-delar-772085

18g styck ger en bra kastlängd men trots sin lite högre vikt kan de anpassas jättebra till vattendjupet. Har använt dessa både på 0,5m kustvatten samt i å-vatten där jag fiskat dem sakta utmed botten (ca 2-4m). Det jag gillar med dessa är deras naturtrogna färger, deras häftiga gång samt priset. En nackdel är att de levereras med för stora krokar om de ska användas till havsöring men det går enkelt att byta dem. Ett betydligt bättre val än dyra drag som kostar 4ggr mer..
              Ser helt OK ut. Det blir till att svänga förbi JULA...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 980 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B