Så har jag varit inne på Dogger igen (den fysiska butiken, den som jag fortfarande kallar Wennerströms) och köpt upp mig på en sortering bombarda-flöten. Fast inga flugor. Jag har ett gäng tubflugor (som jag vet ar de är) och en ask med streamers (som har gömt sig någonstans) men framförallt så har jag en sanslös massa små jiggkroppar i alla tänkbara olika former och färger. Jag har tänkt mig att försöka fresta havsöringen med sådana, tacklade på ett bombarda, sen om några veckor när det inte är is på en massa ställen som man väl gör bäst i att inte nämna.
Det finns förvånansvärt litet att läsa på nätet om kombinationen mjukplastbete/bombarda. Det mesta tycks handla om de där läskiga Gulp! Som den här artikeln i Fiskefeber och den här videon som litet verkar vara en desperat kampanj för att sälja Gulp!
Att det fungerar hyser jag inga tvivel om, men är det någon här som testat och som kan bidra med egna tips?
Det finns förvånansvärt litet att läsa på nätet om kombinationen mjukplastbete/bombarda. Det mesta tycks handla om de där läskiga Gulp! Som den här artikeln i Fiskefeber och den här videon som litet verkar vara en desperat kampanj för att sälja Gulp!
Att det fungerar hyser jag inga tvivel om, men är det någon här som testat och som kan bidra med egna tips?
Kommentera