Predatek Viper (Dåliga krokar)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Predatek Viper (Dåliga krokar)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Predatek Viper (Dåliga krokar)?

Testa igår min nya Predatek Viper som visade sig vara ett kanon drag men väldigt dåliga orginal krokar!?

I en rutten sjö som brukar generera i nån enstaka fisk per fiskepass så testade jag igår en predatek viper som på snabbtid levererade 3 hugg. Men tyvärr tappade jag alla 3.. Det första var med nästan enda fram till båten men tog sig ett ryckt rakt ner under båten och slirbromsen börjar tjuta som bara den sen helt plötsligt känner jag bara hur den släpper.

Jag börjar fundera på va fan den släpper för, var det ett för dåligt mothugg, dåliga krokar eller hade jag slirbromsen för hårt/löst!

I nästa hugg har jag höjt slirbromsen en anning och gör ett riktigt hårt mothugg, men fiskjäveln släpper igen efter några vevtag, det lustiga i det här är att den släpper inte med ett ryck utan fisken gör ett par ryck men verkar sitta ordentligt, och i själva vevningen så blir det heltplötsligt bara lätt igen så fisken behövde inte ens slita sig utan släppte bara..

3de hugget släpper fisken direkt innan något ordentligt mothugg hinns göra..

Så nu undrar jag om någon annan har någon erfarenhet av dåliga krokar på Predatek vipern?
    Har nu tänkt att köpa hem nya krokar och byta på ett par av mina vobblers, är det någon som rekommenderar några speciella krokar?

/Zackiiie

I princip alla wobblers har dåliga originalkrokar, skandalöst med tanke på vad de ofta kostar. Jag kör oftast med krok från owner eller gamakatsu på mina beten.

Kommentera

kör gamakatsu och du tappar mindre fisk

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      3 777 visningar
      1 gilla