Vet inte varför folk sågar Spider Wire Vad är det för problem ni haft med era?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Välja lina
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJa visst är det så, blev kanske lite otydligt i mitt inlägg, dynemalinor på multirullar är en katastrof, först plattar dom till sig efter det tappar dom coatingen så dom påminner mer om en disktrasa en lina och slutligen skär dom... det sorgliga är att dessa 3 saker har en förmåga att hända vid första eller andra fisketuren och sedan är det bara att slänga linan.
Sen kan jag ju nämna att jag också står i valet av ny lina. Sugen på tracer braid eller någon 8 strands som inte har en massa oförklarliga problem. Det verkar som att grövre dimensioner inte har lika många problem som tunna linor men fler recensioner från folk som testat är alltid bra.Kika på min blogg, enjoy!
Kommentera
-
Jag antar att du tycker powerpro är det man ska ha då den är gjord av spectrafiber istället för dyneema?
Vet bara att alla som kallas dynema djävlas oavsett märke men kan självklart som du säger va tillverkningen som skiljer.
Sedan kan jag väl tillägga att jag skiter i vad det står på förpackningen bara linan funkar, sorgligt nog har jag inte hittills hittat en perfekt flätlina, är också sugen på en 8 strands för att se om den funkar bättre.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-05, 22:08.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDå lärde jag mig något nytt idag TACK
Vet bara att alla som kallas dynema djävlas oavsett märke men kan självklart som du säger va tillverkningen som skiljer.
Sedan kan jag väl tillägga att jag skiter i vad det står på förpackningen bara linan funkar, sorgligt nog har jag inte hittills hittat en perfekt flätlina, är också sugen på en 8 strands för att se om den funkar bättre.
Håller helt med om att förpackningen är fullständigt ointressant, den ska funka i praktiken inte på pappret. De linor jag har hittat hittills som gör det är pp och strike wire extreme. Jag skulle dock vilja prova nå som är lite slätare och följsammare i grova dimensioner till tungt jiggfiske efter gädda. Det viktigaste för mig är att den inte är för känslig mot nötning, att den är pålitlig och inte går av utan anledning och att den inte trasslar. Till skillnad från många andra så bryr jag mig inte ett dugg om jag kastar långt med den eller om den tar väldigt lite plats på spolen, det ryms nog mycket ändå. Jag inbillar mig att 8-strands ska vara bättre just för nötningen då friktionskrafterna är fördelade på större yta av linan. Sen att det låter mindre är ju ett plus. Har ännu inte sett eller hört nån bra jämförelse mellan de tre (?) 8stands linorna som finns nu, skulle vara intressant.Kika på min blogg, enjoy!
Kommentera
-
Jag har varit en äkta linrunkare en lång period och testat det mesta, och då menar jag det mesta, orkar inte ens rabbla upp alla.
Linor som jag anser att man kan lita på i nästan precis alla lägen är:
Strikewire Extreme
Power Pro S8S
Sufix 832
Den enda linan som man kan lita på till 99,99% oavsett vadfan du utsätter den för är ingen mindre än en som många redan har nämnt:
Fireline Tracer Braid
OBS. Jag orkar inte med någon linkrigsdiskussion, listan jag har uppgett är bara baserat på mina egna erfarenheter under ett års hårt fiske med både spin och jerk, med dimensioner mellan 0,15 och 0,36!
PS. Av någon skum anledning har jag inte provat Tuffline XP... Och om ni undrar vad jag tycker om den vanliga Power Pro linan så har jag inga invändingar mot den alls, förstår dock inte varför man skulle välja en original istället för S8S...Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-06-08, 15:58.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HR Visa inläggÄr Extreme bättre än Predator? Eller har du bara inte testat den? Hur är dom där med tjocklek om man jämför samma angiven dimension, vilken verkar tunnast och tjockast?
Men, för att försöka komma med ett någorlunda bra svar ändå, så är min erfarenhet att nya versioner av typen slick, eller så kalla "832" versioner av gamla linor, är bättre än utan.
Med andra ord så tror jag att Predatorlinan säkerligen är en bra produkt!Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-06-08, 20:02.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 033 visningar
1 gilla