Höja person bästa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höja person bästa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höja person bästa

Jag hade tänkt mig att höja mitt person bästa nu såhär under hösten då gäddfisket är på topp
    (Självklart vet jag att det krävs hårt arbete)
    men några tips från andra än mina hjärnceller tycker jag borde kunne hjälpa mig på vägen

Jag fiskar runt öregrunds skärgård och har tillgång till massa vassar, berghällar och ett antal vikar, grund mm

Jag jerkfiskar "oftast" med Buster jerk, Pig, Chomper, Lureland Hammer,
    Bull Dawg regular, hemmagjorda jerks mm

Mitt pb är ca 7kg
    drar ofta oändligt med gäddor på 0-4kg men är på jakt efter någon riktig kärring som jag kan få drilla och sedan släppa tillbaka.

Kommer bifoga ett sjökort men behöver scanna in det först.

Så jag undrar om det är någon som kan ge mig några heta höstfiskeknep!
    Kom gärna med tips på fiskedjup, färger, inspinngshastigheter, långd på spinnstopp etc etc..

/Mvh Nisse
    / Kämpar på.

Har samma problem som du förutom att mitt PB är ännu mer pinsamt
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

får jag fråga varför det står 11,kg sommargädda för?jaja vad jag vet så säger dom som fiskar där att på senhösten drar dom feta upp på grynnor som det finns oädligt av där!men när vi var där så fick vi mest i en stor vassvik med maxdjupet på 3m.Sen är Bullen ingen jerk....köp några attitydbeten också!
      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Har du fiskat bland skären på östsidan? Tycker det borde finnas såväl fin gädda som havsöring på den sidan. Vid den här tiden kan knappast fåglarnas häckning skadas där. Det är väl i så fall större risk att båten får stryk.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det står sommargädda 11.17kg på min signutaur för att jag anordnade en fiske vecka för en polare där vi campade och fiskade och så fick han den under turen, sen så tycker jag det var speciellt kul eftersom det var första gången han provade jerkbaitfiske och att det var mitt på sommaren.

Sen angående BD'n så ok, men jag skrev jerkfiskar oftast med bla bla och det är precis vad jag gör med bulldawgen 'rycker = jerkar'

Men tack för tipsen och attityd beten är på ingång då jag precis registrerade ett paypal konto.
          / Kämpar på.

Kommentera

Är också sugen på några attityd beten Men orkar inte fippla med paypal så jag kommer väl förmodigen betala via bankgiro!!
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
              Har samma problem som du förutom att mitt PB är ännu mer pinsamt

vad fan, kenta! har inte refekterat över ditt PB på gädda tidigare. min självkänsla fick sig en törn när du hårdspöade Bebest på båge, men jag ser ju nu att jag har ett halmstrå att klammra mig fast vid. så tyvär måste jag offentligt göra detta...

Senast ändrad av ALQ; 2004-09-30, 09:11.
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                Är också sugen på några attityd beten Men orkar inte fippla med paypal så jag kommer väl förmodigen betala via bankgiro!!

deras beten väger mer än dina gäddor!!!

så där nu har jag fått retas lite.
                achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

själv hoppas jag på PB i sthlm city nesta vecka för då ska de metas gädda=).
                  fast vet något hur man lätt får tag på betesfisk inne i stan nu när de e så kallt i vattet? vart står dom? vilket sätt e effektivast att få upp mört på nu när de e kallt i vattnet?
                  //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
                    själv hoppas jag på PB i sthlm city nesta vecka för då ska de metas gädda=).
                    fast vet något hur man lätt får tag på betesfisk inne i stan nu när de e så kallt i vattet? vart står dom? vilket sätt e effektivast att få upp mört på nu när de e kallt i vattnet?

följ med kenta ut på gäddfiske, ta hans gäddor och spraya dom med silverspray...vips så har du mört till gäddmetet!

kunde bara inte låta bli!
                    achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg