Power Pro-lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power Pro-lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Power Pro-lina

Är Power Pro-lina är ett bra val för en Ambassadeur 5500 Pro Rocket?
    I så fall vilken dimension passar sig för insjöfiske efter i huvudsak gädda?
    Kollade på Attitude Baits och dom tar ju 299:- för 275m vilket låter som ett schysst pris. Är det snabb leveranstid från dom?

Om ni får välja, power-pro eller fireline?

Ja, Power Pro passar bra. Ja, det är snabb leverans från Attitude Baits. Jag skulle kört med 0.28. Power Pro är bättre än Fireline på multi, på haspel är det precis tvärtom.

Kommentera

Jag håller med KG?*knyter vänskapsband och hoppas på lycka*

Tror de flesta som provat upplever linvalet som sådant, Haspel = fireline och Multi= PP eller de flesta tätt flätade linor.
      sigpic

Kommentera

Hur är det om man får trassel. Har kört med nylon nu under min upplärningsfas med multirulle, men börjar så smått behärska det nu. Händer ju tyvärr lite missöden ibland fortfarande dock.

Nylon är ju ganska lätt att reda upp, medans fireline är värre. Hur är Power-pro?

Kommentera

Man får tare lite försiktigare med PP, men eftersom den är mukare än nylonen kommer du nog ha mindre missöden gissar jag. Har bara spinnfiskat med PP.

Tycker Fireline är en riktigt skitlina som bara fnaskar sönder och håller en kör med hjälp av spöringarna när man vevar. Så jag kör PP rakt över, tycker det fungerar perfa!
          sigpic

Kommentera

Jag tycker nog att power pro passar ypperligt till haspel också. Har kört med 0.28 pp på min sahara i över ett år. Har metat, spinnfiskat och jerkat med denna kombination utan några särskillda missöden. Tycker att firelinan är ganska dålig. Den slits alldeles för snabbt anser jag. Denna tråd kanske är lite offtopic men ändå. Varför skulle inte pp passa till haspel?

Kommentera

PP funkar nog till haspeln om man har en rulle med bra linuppläggning. Eftersom Fireline är plattare så tål den lite sämre linuppläggning. Är faktiskt förvånad att PPn går bra på en Sahara, men man lär så länge lever...Att FL fransar lite grann är inget som påverkar hållfastheten på linan.

Kommentera

Själv tycker jag fireline är för stel och får hemska knutar vid trassel i multirullen. Valet av flätlina är en fråga om personlig smak. Med de brottstyrkor de ligger kring spelar det ingen större roll vilken man tar. Själv föredrar jag "mjukare" linor och använder...ja vad hette den nu då....någonting med cable....

Ugly Stick

Kommentera

elanen

Power Pro har blivit min favoritlina även på haspel. Fireline låter som en orkester genom spööglorna. Tipset är då själklart PP. MVH Gunnar J.

Kommentera

Power Pro, FINS PRT samt Spiderwire Stealth tycker jag är utmärkta multilinor. Vem som är bäst av dessa vet i katten men S-wiren imponerade på ett positivt sätt. Gillade inte den gamla varianten....Fireline är fin på haspel, men suger skit ur döda hundar på multi..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 135 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B