Varför får man bara med en trekrok? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför får man bara med en trekrok?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varför får man bara med en trekrok?

Varför får man bara med en trekrok när man köper den mindre Alien Eel? Och vilken storlek är det?

Det är den djupgående varianten som har en trekrok, den grundgående har två. Varför vet jag inte. Storleken ser ut att vara någonstans kring 1/0 i mina ögon.

Kommentera

Nope. Shallow varianten har bara en trekrok med, precis som den tyngre med den feta huggkroken på ryggen. Men den med huggkroken kan man ju bara ha en trekrok på, så det kan man ju förstå att det bara kommer med en, men den andra? Varför bara en?

Vet du om det är vmc krok?

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
        enligt bilderna på denna länk så är det 2st 3krokar på shallow och 1st på den tyngre modellen...http://www.beten.nu/se/grp/alien-eel...42g-obs-49.php
        Alien Eel har ingen övre krok på ryggen. Sedan måste ni skilja på shallow & vanlig samt den lilla och stora varianten.

Själv kör jag med den största normal varianten, den är 30cm väger 124gr och kommer men två 3-krokar monterade undertill. Sedan finns en fäste på ovansidan där man kan sätta en krok om man vill tackla om.

Kolla Savagears katalog för korrekta bilder.

Kommentera

Den lilla djupgående har en bukkrok och enkelkrok i ryggen, den lilla grundgående har ingen ryggkrok men två bukkrokar. Så är det på mina i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
            enligt bilderna på denna länk så är det 2st 3krokar på shallow och 1st på den tyngre modellen...http://www.beten.nu/se/grp/alien-eel...42g-obs-49.php
            Bilderna ser likadana ut på alla siter som säljer dem. Det är bara med en trekrok på shallow varianten. Har själv köpt den du länkar till från den sidan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
              Den lilla djupgående har en bukkrok och enkelkrok i ryggen, den lilla grundgående har ingen ryggkrok men två bukkrokar. Så är det på mina i alla fall.
              Då måste du ha köpt din ålar för ett par år sedan. Jag började använda Alien eel först förra året, och jag har bara fått med en trekrok på den lilla shallow varianten. Undrar bara varfär man bara får med en på den lilla, men två på den stora. Snålt är det i alla fall.

Alien eel 56 gram.http://www.dogger.se/sg-alien-eel-20...129-c-809.aspx så som den ser ut när du köper den-

Alien eell 42 gram.http://www.dogger.se/sg-alien-eel-sh...329-c-809.aspx Endast en trekrok när du köper den. Men alla siter har med två trekrokar på sina bilder?
              Senast ändrad av poppers man; 2012-04-07, 19:06.

Kommentera

Det stämmer att jag hart köpt mina för ett par år sedan, och de ser ut som på bilderna du länkade till. Men det kan ju vara så att de har tänkt att man ska kunna byta krokens placering efter behov. Eller tex montera ett bombsänke i främre öglan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                4 144 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B