Linan lägger sig fel! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linan lägger sig fel!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Linan lägger sig fel!

Behöver hjälp ganska snabbt nu.. Ska ner till älven i morgon och kasta lite wobblers! Jag får inte min Ambassadeur 5501 c3 att lägga 0.35 nylon rakt :S Den lägger mer på höger sida.. Brukade gå så jäkla bra att spola på nylon på ambassadeur annars :S Ska man ställa in kastbromsen på nått vis eller? Tack på förhand / Dennis

Inte hållt rullen snett? Har fått liknande problem när jag spolat på lina och jag hållt rullen lite snett samt spänt linan genom att hålla för nära rullen
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

spänt linan genom att hålla för nära rullen
      Brukar va en vanlig orsak,,, man tvingar in linan mot mitten av spolen och har den börjat lägga fel fortsätter den,, annars kan det helt enkelt va att du helt spänner linan för hårt...

Kommentera

Ni båda verkade ha rätt! Höll rullen rakt och inte lika spänt som förut så nu sitter linan fint på spolen! Tack för hjälpen!.

Kommentera

Kommentera

Linan började lägga sig konstigt idag när jag var ute och fiskade.. Linspridaren går inte riktigt till spolkanten på vänster sida.. Hur kan man fixa det?

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
              Linan började lägga sig konstigt idag när jag var ute och fiskade.. Linspridaren går inte riktigt till spolkanten på vänster sida.. Hur kan man fixa det?
              Nu vet inte jag om det är en vä-eller hö-rulle du har, men det kanske är låsknastret som låser evighetsskruven axiellt som lossat och då tillåter skruven att röra sig axiellt och därmed skapa ett litet spel mot ena gaveln.

Svårt att se något annat fel då linspridaren tycks vända som den ska och det gör den genom att följa spåren i evighetsskruven. Men det finns väl mekarproffs som kanske har någon annan ide.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Lossa gaveln utan vev och,som axe säger,kolla att låsblecket sitter rätt.

Kommentera

Så länge det inte finns risk att linan kryper in mellan spole och gavel är det ingen fara, du kan aldrig få linan att lägga sig exakt som du hade den hemma, du får lära dig leva med det, om det stör dig så spola om linan efter varje tur...

Tror ända sättet att få linan exakt lika som hemma efter turen är att inte använda rullen.

Mycket mek-broms så du puttar över spolen????

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  4 140 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B