Tjenixen alla mete-tokar,
Isen har inte ens lagt sig i mina trakter, men ändå börjar man planera och fundera på kommande säsong i öppet vatten. Galenskap eller rent utav geni, svårt att säga
Nåväl, till frågan kanske. Nästa säsong ska jag lata till det lite, och göra förmäskandet lite lättare än att slänga ihop en massa mäsk i en hink för hand. Då har jag läst till mig att mäskvisp (eller en sådan som används till betong snarare) samt en borrmaskin gör livet lite lättare när det gäller att mixa ihop mäsk i mängder. Vilken kraft på borrmaskinen rekommenderas att ha som minst? Det verkar vanligast med 18V, funkar det däremot med 10-12V borrmaskin, som är snäppet billigare? 
Sedan att göra mäskandet ännu billigare, istället för att lägga 100-150spänn per mäsknings-session, vad finns det för foder/bulkande tillsatser som är lättillgängligt? Ströbröd verkar smått omöjligt att få tag på i större kvantiteter häromkring. Säljer Lantmännen (Eller är det Granngården numera?!?) typ hönsfoder eller liknande foder?
Mvh, Robin
Isen har inte ens lagt sig i mina trakter, men ändå börjar man planera och fundera på kommande säsong i öppet vatten. Galenskap eller rent utav geni, svårt att säga

Sedan att göra mäskandet ännu billigare, istället för att lägga 100-150spänn per mäsknings-session, vad finns det för foder/bulkande tillsatser som är lättillgängligt? Ströbröd verkar smått omöjligt att få tag på i större kvantiteter häromkring. Säljer Lantmännen (Eller är det Granngården numera?!?) typ hönsfoder eller liknande foder?
Mvh, Robin
Kommentera