Hej, jag undrar vad man ska satsa på för spö till abborrmete. Jag har ett abborr metset från darts som jag brukar använda till vanligt haspelspö. Är det bra att använda darts set (glidflöte och flötesstoppare) till ett matchspö eller måste man ha såna där plastflöten folk brukar ha till karpfiske?
Lite inne på att köra med ett vanligt spö också vad skulle ni rekomendera?
Har bara kört kastmete innan men enkelheten lockar. Vad ska man börja med? 5 meter spö?
Vilket tror ni är bäst om man är ute efter stora abborrar match eller vanligt spö?
Dum fråga men vad heter ett vanligt traditionellt metspö på engelska? Det ända jag har hittat är pole? Men kommer inte upp så mycket när man söker så finns det nått annat namn på engelska?
Tack på förhand.
Lite inne på att köra med ett vanligt spö också vad skulle ni rekomendera?
Har bara kört kastmete innan men enkelheten lockar. Vad ska man börja med? 5 meter spö?
Vilket tror ni är bäst om man är ute efter stora abborrar match eller vanligt spö?
Dum fråga men vad heter ett vanligt traditionellt metspö på engelska? Det ända jag har hittat är pole? Men kommer inte upp så mycket när man söker så finns det nått annat namn på engelska?
Tack på förhand.
Kommentera