Skulle ju meta betesfisk efter jobbet idag ... vilket jäkla pill ! Var först utanför slussen i södertälje där det formligen kokar av småfisk. "Perfekt" tänkte jag ! På med lite bröd på 12:ans krok och satte igång ... tog typ ½ sekund sen var brödet borta ... och ingen fisk ... på med bröd ... napp ... ingen fisk ... O.S.V.
Fan fick hålla på i 3 timmar för att skrapa ihop 1 mört och typ 15-20 löjor. Testade på flera ställen men det var endast löjor överallt ... kanske ska testa med maske eller nåt nästa gång för så där går det inte att hålla på.
P-U, jepp ett kastnät vore MYCKET enklare. Men nåt sånt har jag ju inte ...
Skulle vara droppen om dom inte överlever till imorgon nu trots att jag har syrepump och hela kittet.
Vad tror ni om Löja istället för Mört som bete till Gäddan ? Ska man bara köra med en trekrok ?
Fan fick hålla på i 3 timmar för att skrapa ihop 1 mört och typ 15-20 löjor. Testade på flera ställen men det var endast löjor överallt ... kanske ska testa med maske eller nåt nästa gång för så där går det inte att hålla på.
P-U, jepp ett kastnät vore MYCKET enklare. Men nåt sånt har jag ju inte ...
Skulle vara droppen om dom inte överlever till imorgon nu trots att jag har syrepump och hela kittet.
Vad tror ni om Löja istället för Mört som bete till Gäddan ? Ska man bara köra med en trekrok ?
Kommentera