Ursprungligen postat av Gutbucket
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vinterfiska karp, tips?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Danneee88 Visa inläggRassie.... ja säger bara gaykulan! de blir nog seger receptet!På jakt efter 15+
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggjapp har läst din artikel och den är bra! den taktiken du talar om är den jag hade tänkt testa.... lär ju inte få något, men skadar ju inte att testa
Personligen skulle jag aldrig fiska om jag inte trodde det skulle bli fisk. JAg är optimist
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggTÄNK POSITIVT!
Personligen skulle jag aldrig fiska om jag inte trodde det skulle bli fisk. JAg är optimistbättre att vara pessimist då slipper man bli besviken
hehe, får la hoppas på en liiten ialf
det är ju nästan engelskt väder o där vinterfiskas det ju karp så varför inte!
På jakt efter 15+
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inläggKör hårt! Redan en del karp landad på denna sidan sverige i år.På jakt efter 15+
Kommentera
-
Anlände till Ballasjön kl halv 10 imorse, började fisket vid badplatsen. Alla tre spöna kastades ut så långt jag kunde dvs runt 70 meter ut. Högerspöet fiskades med en fusion popup, mittenspöt med en snowman banan & crustacean/fruit tella och det tredje spöt fiskades med en pop up snowman beståendes av en hel tutti och en halv fruit tella. Snowmanspöt i mitten fick ligga still medans de 2 andra spöna kastades om varje halvtimme. Runt kl 12 åker Leif förbi i sin bil och tippsade om att jag skulle fiska längst ut på udden till vänster om hans brygga. Där hade han sett mkt karp stå på ekolodet de senaste veckorna. Så packade ihop grejorna och flyttade till den platsen en halvtimme senare. Betade om spöna i liknande ordning, förutom att jag knöt på en 2 boiliestringer på snowmanspöt. Sedan gjorde jag mitt yttersta för att nå djuphålan i sjön. Pop upspöna kastades om varje halvtimme som innan. När jag skulle veva upp ett av spöna inför omkastning så blev det väldigt tungt men det följde långsamt med (trodde jag krokat en död karp nästan) men upp kom en 2 mm tjock nylonlina med en glidande 400gr vikt på. Samt på linan var ett sönderslitet orange nät ( liknade ett apelsinnät) och det fullkomligt stank av rutten fisk. Vet ej vad det användes till, kanske till kräftfiske om det finns sådana i sjön!?, eller möjligtvis ål, om det inte var någon mindre inteligent lantbo som försökt att fånga karp med den! hoppas att så inte var fallet. Aja inget mer hände under dagen och packade ihop och åkte hem kl 17.00 i ett rejält hagel/snöoväder.
Men nu har man ialf testat att vinterfiska karpSenast ändrad av Rassie; 2008-02-02, 19:40.På jakt efter 15+
Kommentera
-
Ska pröva till helgen! Ett spö djupt och ett spö i en soluppvärmd vik, samt en Starbait banana pop-up är det som gäller. Ett par boiles runt betet också.
Är det ngn ide att förmäska, för att "vänja" karpen vid föda eller strunta i det helt och hållet? Nu snackar jag om att max kasta i ett par bullar om dan.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 926 visningar
0 gillar