Fiskeplatser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeplatser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeplatser

Hej

Jag bor i Sollentuna i norra Stockholm och har för ett tag sedan kommit underfund med den otroliga charmen med mete. Än så länge har jag bara fiskat från båt som jag har i Mälaren, men det är inte helt okomplicerat att fiska från båt då den sällan ligger still (jobbigt att fiska med typ quiver tip) och påverkan från väder och vind blir väldigt frustrerande mellan varven.

Så min fråga är om ni kan ge några tips på sjöar i norra Stockholm eller norr om Stockholm, alternativt platser där det går att fiska från land i Mälaren (typ sträckan Stäket till Bålsta alternativt mot Uppsala). Jag antar att ingen kommer att avslöja några hotspots, men att peka i rätt riktning är gott nog för mig. Jag siktar idag inte på någon speciell sorts fisk utan mer att lära mig och förfina tekniken, men det vore givetvis bra om vattnet höll någon sorts fisk

Patrik

Det finns ju alltid en beryktad sjö vid namn Lejondalssjön vid Bro som ska innehålla GROVA abborrar.
    Har aldrig fiskat där själv men skulle gärna vilja och är du sugen på att ha sällskap så får du gärna skicka pm!

Älskar också att meta nämligen!

MVH
    I Gösen, Abborrens och den heliga gäddans namn, Amen!

Kommentera

Lejondalssjön låter intressant, märligt att jag har missat den totalt trots att jag bodde några år i Bålsta. Det enda tråkiga med sjön är, som med många andra sjöar, att bara delar av sjön är arrenderad av någon fiskeklubb och resten kan det t.o.m. vara fiskeförbud i.

Jag ser att du bor i Viby, har du någon koll på hur landfiskemöjligheterna är i Ravalen, Norrviken, Fjäturen och Rösjön. Samtliga dom sjöarna ingår i ett av fiskekorten här i Sollentuna.

Sen såg jag även en sjö som heter Edssjön i Upplands Väsby som kanske skulle kunna vara intressant, är det något bekant?

Patrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
      29 svar
      4 886 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76