Tänkte höra om nån har tips på bra rulle till havfiske, Torsk hälleflundra framförallt, som håller ett par år. har funderat på nån av shimano rullarna men vill höra mig för lite om ni har nåra erfarenheter att dela med er av.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havfiske) Villken rulle ska jag köpa?
Collapse
X
-
Shimano är bra men inte det enda som duger. Penn har många bra rullar,Daiwa också.Kolla igenom forumet havsfiske/utrustning, där hittar du lite tips.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Det beror ju på hur mycket du är beredd att lägga ut och hur många hälleflundror du räknar med att hala in på ett par år....Visst har shimano bra rullar. Själv har jag bl a testat calcutta 700 som fungerat bra för storsej och torsk....Vill du ha en riktigt grym premiumrulle för Norgefisket så kan accurate boss eller daiwa saltiga vara värda att kolla in...
Ursprungligen postat av HjonssonTänkte höra om nån har tips på bra rulle till havfiske, Torsk hälleflundra framförallt, som håller ett par år. har funderat på nån av shimano rullarna men vill höra mig för lite om ni har nåra erfarenheter att dela med er av.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Daiwa Saltiga har jag fingrat på och den såg inte dum ut, förutom prislappen då....
Sen så är väl det den enda lite bättre havsfiskerullen som går att få vänstervevad, jag har då inte sett några andra.
Jag kör själv med en Shimano Tekota 600LC till havsfisket nu, den känns riktigt skön. Mycket bättre än den Amb. Mörrum 7700CL som jag hade tidigare. Framförallt veven är MYCKET bättre.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av weberg(gäst)Jag kör på en Mörrum 7700..Skall testa den för första gången i Norge i mitten på Maj då klassen skall till Fröya..Om den pallar det "lätta" fisket :P, så åker den med till praktiken på Söröya..
Någon som kan säga hur Mörrumen klarar norgefisket???Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Har en 7700 och är nöjd. Klarar allt nordiskt fiske,från vitling till kveite,hitta rätt spö till det du fiskar och ladda med ca 0,25-0,35 flät 15-24kg eller nåt, så har du en rulle som klarar det som simmar i våra hav.Får du stor sej eller kveite så är det inte rullen som ballar urVad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskespö - NorgeresaHar ett odelat Battle Cat V-twist för tungt vertikalfiske efter Mal i Sydeuropa. 2 meter och kastvikt...2 Foton
-
Kanal: Havsfiske - Utrustning
2025-01-22, 08:19 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pehea, 2017-01-22, 21:42
|
7 svar
1 251 visningar
0 gillar