Hej satt och titta runt lite på olika resor och blev lite fäst vid Island är det någon som varit där ? verkar rätt intressant www.fjordfishing.se ett av ställena jag hitta finns säkert många fler...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon som varit på Island ?
Collapse
X
-
Lyfter tråden igen:
Ingen som varit på Island och havsfiskat verkar intressant tydligen bra chans på fläckig katt och andra arter.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
-
Jag har faktiskt varit där. Då var jag ute på ett par timmars fiske, fick lite kolja och torsk och sånt. Kanske inte var till så mycket hjälp Men jag har också för mig att jag läst om fiske där i en napp och nytt för några år sedan. De fick stora skrubbor och ganska fina torskar om jag inte minns fel, men så fiskade de heller inget annat. Det är helt klart ett häftigt och udda land så bara det kan ju vara värt en resa dit.Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
Var på Island med fotbollen för ett antal år sedan men hann tyvärr inte fiska, åkte bla. förbi öns mest berömda laxälv (minns ej namnet). En av de mest vackra platserna jag besökt ialf, otroligt häftigt land men dyrt! Kanske dock har blivit billigare sedan finanskrisen kraschade den isländska ekonomin.På jakt efter 15+
Kommentera
-
har vart på island 2 gånger och fiskat ganska mkt där.
Men inte på nå stälen jag vet namn på. Har en morbror som bott där i 16år så han viste många gryma ställen för fet röding och öring. Men jag kan inte några namn på vattnena där de var inga vatten som är berömda för fisket det var bara såna min morbro hittat själv när han har vart ute med flugspöt.
Kommentera
-
Hej Patrik !
Har tyvärr inte provat på havsfisket på island, men min sambo har sin släkt boende på Island, bla en morbror som har en gård o stuga vid havet på nordisland, ska dit nästa sommar och tar givetvis med fiskegrejerna,
ska bli otroligt spännande ! Båt o boende är gratis vilket verkligen ska utnyttjas,
Kommentera
-
Hej Sylve
Det verkar vara rätt bra fiske där och chans på lite olika arter. Ja du har ju ett guldläge verkligen det förstår jag att du tar med fiskegrejerna. Jag får väl fortsätta leta runt lite och ta reda på mer, men det ska bli kul att höra hur det gick för dig där...Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52