Jag tar plats i barlasten. Längtar redan! Vässar filékniven och polerar bonkarklubban i väntan på den stora dagen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Charter till Gule rev. Vem vill med?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggJag tar plats med bar i lasten. Längtar redan! Vässar filékniven och polerar bonkarklubban i väntan på den stora dagen.
Men Herman, tycker det är onödigt att du lastar med hela baren....Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Mycket hänger ju på vädret. Vind över 5 m/s är ju inte direkt ovanligt om man säger så.
Jag var ute med min egen båt på vrakfiske uppe vid Lysekil torsdag-fredag samma vecka förra året och vi hade strålande sol och bara en lätt havsbris som kom efter lunch. Kunde dra på i 25 knop utan att mörbultas totalt. Är väl osannolikt att man har samma tur en gång till.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inläggMycket hänger ju på vädret. Vind över 5 m/s är ju inte direkt ovanligt om man säger så.
Jag var ute med min egen båt på vrakfiske uppe vid Lysekil torsdag-fredag samma vecka förra året och vi hade strålande sol och bara en lätt havsbris som kom efter lunch. Kunde dra på i 25 knop utan att mörbultas totalt. Är väl osannolikt att man har samma tur en gång till.
Synd att du inte kunde följa med Fisherman.... Hade varit skoj att stifta näramer bekantskap.Senast ändrad av Uttern_; 2009-04-06, 21:04.Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Nu blev det alltså åter en plats ledig ombord den 22 maj-. Då åker ett gäng Fiskesnackare till Gulerev för att testa på Vrakfisket både norr och söder om revet.
En plats till den som känner att han vill prova på skandinaviskt storviltfiske under en 16h tur.
Läs i början av tråden för mer info.
Om du är intresserad anmäl dig till uttern_@hotmail.com så får du ytterligare info.
/den gamle....Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Sista chansen!
Det återstår att fylla en sista plats på vår Gulerevs-tur. Läs tidigare inlägg för mer info.
Är du intresserad anmäl till uttern_@hotmail.com. Boende i närheten av Marstrand natten innan är också fixad, Samåkning ordnas i mån av plats.
Har vi inte fyllt den sista platsen till söndag så fiskar vi ändå.....
Ha det gott
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Nu börjar det dra ihop sig till fiske om nu bara vädret tillåter
min nya sponsor har försett mig med två vrakspö en spann jigg å pilk
makrill ligger i frysen och riktigt längtar efter att få reta en stor katt eller långa till hugg
betesprovidören (fiskbilen) ska förse mig med musslor
krokar ska slipas och tackel knytas
fan om det blåser inne nu !
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
117 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |