Tungt havsfiske från svenska kusten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tungt havsfiske från svenska kusten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tungt havsfiske från svenska kusten?

    Go kväll!
    Har den senaste tiden sett en hel del videos som denna: https://youtu.be/nXf3luihuyg?si=r5IcEGECKDqTppLU

    På många av dem så ser de ut som att de använder helt vanliga haspelrullar och spön från kusten och får helt enorma fiskar.
    Min fråga är om det går att fiska på liknande sätt på den svenska kusten.

    Tack på förhand!

  • #2
    Det där är ju rejäla rullar. ) Med tanke på att det nästan bara finns småfisk längs Sveriges kust i princip kan du fiska med en tandpetare... Skämt åsido, sök på Light Rock Fishing så får du upp massa filmer där de fiskar med lätta spön på kusten. Fiskat en hel del LRF med -10g spön på västkusten. Största fisken jag fått är en torsk nere i Malmö på 8kg. gick utmärkt att landa den efter en stunds fight. De kör lite mer Heavy Rock Fishing (HRF) på filmen så svaret på din fråga som var lite luddig är att, ja det går att fiska med stora rullar och spön och få fisk men även med lättare vilket jag tycker är roligare då även mindre fiskar ger lite rolig drillning.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
      Det där är ju rejäla rullar. ) Med tanke på att det nästan bara finns småfisk längs Sveriges kust i princip kan du fiska med en tandpetare... Skämt åsido, sök på Light Rock Fishing så får du upp massa filmer där de fiskar med lätta spön på kusten. Fiskat en hel del LRF med -10g spön på västkusten. Största fisken jag fått är en torsk nere i Malmö på 8kg. gick utmärkt att landa den efter en stunds fight. De kör lite mer Heavy Rock Fishing (HRF) på filmen så svaret på din fråga som var lite luddig är att, ja det går att fiska med stora rullar och spön och få fisk men även med lättare vilket jag tycker är roligare då även mindre fiskar ger lite rolig drillning.
      Tack för svar!

      När det kommer till HRF, vilka arter är troligt att man kan få på kroken och i ungefär vilken storlek?
      Funderar på att åka ner till kusten o prova på lite, ser ut som att man får sig en rejäl adrenalinkick.

      Kommentera


      • #4
        Vilken kust snackar vi om?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
          Vilken kust snackar vi om?
          Både väst, öst och syd.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          95 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, Idag, 16:52
          4 svar
          74 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg vallonen  
          Arbetar...
          X