Vilka av er är det som håller på med havsfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka av er är det som håller på med havsfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jodå visst fiskar jag en hel del i havet. Men mest inomskärs. Kör både spinn och fluga, just nu är det främst havsöring jag är ute efter.

Kommentera

ja jag har varit i nord Norge Saltströmmen ,Rognan Lavangen , hoppas på en Norge tur i sommar ev Andörja om plånboken tillåter

Kommentera

Hej!Är medlem i GHFK,vi ska ut på klubbtur till gule rev med Dorado på långfredagen om vädret tillåter.Kommer med en rapport då.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Originally posted by Wreckbender
          Hej!Är medlem i GHFK,vi ska ut på klubbtur till gule rev med Dorado på långfredagen om vädret tillåter.Kommer med en rapport då.
          JD på forumet skall med på turen med Dorado till Gule rev, han är nästan helt grön på havsfiske, så du får gärna hålla ett öga på honom emellanåt, när inte 20 kilos torskar böjer din klinga förstås.

Mvh Keke
          sigpic

Kommentera

Har du pratat med honom om slit tafsar och pilk vikt o antal?
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Originally posted by Wreckbender
              Har du pratat med honom om slit tafsar och pilk vikt o antal?
              Har nog både jag och Henke gjort, frågan är om han gjort något än. Skall höra med honom på helgen.

Skulle också vilja följa med, men jag är förstås upptagen samt förnärvarande snål inför Alaska.
              sigpic

Kommentera

Regelrätt djuphavsfiske? Nej
                Kustfiske? Ja

Trollar och flugfiskar i Stockholms ytterskärgård.

Några dagar varje år viker jag till fiske i Saltströmmen (Nordnorge), torsk och sej har det blivit där.

Annars blir det mest inlands strömvattenfiske för min del.
                Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Hej.

Jag och min sambo havsfiskar. Brukar köra interna tävlingar hon och jag. Hon leder med 2-1 hittills. =) Har bara varit ute tre gånger totalt men imorgon blir det Gule rev. Ska bli så jäkla roligt. Om man inte blir sjösjuk, förstås. Men det verkar som om vädret ska bli bra.
                  MVH

JD

Kommentera

Jag fiskar näbbgädda och makrill på sommrarna, det är grymt skoj när man ser hur makrillen kommer in vid öarna man är på(koster).
                    Men i hösten årskurs 2 blir det riktigt skoj... då åker vi med skolan till fröya för havsfiske, det skall bli en ny och spännande erfarenhet.
                    Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Hej

JD och Wreckbender - rapport från hur gick det på Gule Rev önskas?

Sturgeon - starta en Alaskasträng. Vi vill veta mera om allt som har med det att göra.

Fisho

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      117 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      287 visningar
                      0 gillar