Positioner i Öresund och Kattegatt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Positioner i Öresund och Kattegatt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Positioner i Öresund och Kattegatt

Hej alla glada fiskevänner!
    Jag undrar om ni har några positioner att dela med er som finns i Kattegatt eller Öresund. Jag har ett
    lowranceplotter så om ni är vänliga kan ni svara i tråden eller i pm. Om positionen tillochmed är en säker en så kan jag ge er några jag fått bra resultat på.

Hejdå!

Finns inga säkra positioner i Öresund. Förändras beroende på tid på året. Sen kan fisken stå olika även tiden på året beroende på andra parametrar som vind och strömmar. Dock kan man anta vissa områden under året är mer säkra än andra. Men ett gott råd är att se var yrkesfiskarna lägger sina nät. De har många års erfarenhet och stenkoll var näten skall läggas. Oftast bra fiske nära yrkesnät. Senast hade vi kanonfiske nära ett nät på danska sidan, på andra sidan farleden vid möllorna.
    Senast ändrad av Silverfisk; 2015-11-03, 20:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
      Finns inga säkra positioner i Öresund. Förändras beroende på tid på året. Sen kan fisken stå olika även tiden på året beroende på andra parametrar som vind och strömmar. Dock kan man anta vissa områden under året är mer säkra än andra. Men ett gott råd är att se var yrkesfiskarna lägger sina nät. De har många års erfarenhet och stenkoll var näten skall läggas. Oftast bra fiske nära yrkesnät. Senast hade vi kanonfiske nära ett nät på danska sidan, på andra sidan farleden vid möllorna.
      man får väl inte tråla i öresund??

Kommentera

Ursprungligen postat av Frejavbg Visa inlägg
        man får väl inte tråla i öresund??
        Trålning är förbjudet, men det är inte förbjudet att lägga nät.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
        0 svar
        117 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Mattiaslindahl  
        Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
        6 svar
        284 visningar
        0 gillar