Tjena, var ute o fiskade plattfisk precis. Gick bra som fean, ända problemet jag hade var att varenda jäkel som var över 200g. Svalde hela kroken, Har en peang tång som är ungefär 20cm som är perfekt för att trycka ner i små munnar runt 15cm av den går att trycka ner i själva fisken utan att fingrarna tar i o då är de precis att jag får tag i krok fan. De sprutar blod åt alla håll när man är klar och man har stått o funderar på vilket håll man ska dra kroken för att man inte ser vilket håll den sitter för att de är mycke mörkt nere i en plattfisks tarm. Vi var 4 st i liten båt på runt 5meter, ingen annan hade problem med att fisken svalde kroken så jävligt? Satt mest i "läppen" på dem andra.
Man vill liksom kasta upp fisken i båten o sänka ner tacklet så snabbt som möjligt igen utan att behöva vara 50meter bort från där man fick fisken... Fick ändå 16 plattfiskar och behöll 3st av dem, då vi kör mer på C&R då jag (vi) tycker de är onödigt att ta upp för liten fisk osv... Därför är de lite surt att skada fisken så mycke, dessutom jobbigt att de tar 15minuter innan man får i sitt tackel igen som sagt.
Så... Är jag ensam om problemet? Eller vad kan problemet vara? Kan de handla om "otur" att man får fisken som är hungriast?
( "Stavfel" finns antagligen då jag fortfarande är stel om fingrarna eftersom de är kallt ute )
Man vill liksom kasta upp fisken i båten o sänka ner tacklet så snabbt som möjligt igen utan att behöva vara 50meter bort från där man fick fisken... Fick ändå 16 plattfiskar och behöll 3st av dem, då vi kör mer på C&R då jag (vi) tycker de är onödigt att ta upp för liten fisk osv... Därför är de lite surt att skada fisken så mycke, dessutom jobbigt att de tar 15minuter innan man får i sitt tackel igen som sagt.
Så... Är jag ensam om problemet? Eller vad kan problemet vara? Kan de handla om "otur" att man får fisken som är hungriast?
( "Stavfel" finns antagligen då jag fortfarande är stel om fingrarna eftersom de är kallt ute )
Kommentera