Vilka beten och var leta fisken i vik på Gotlands östra sida? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka beten och var leta fisken i vik på Gotlands östra sida?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilka beten och var leta fisken i vik på Gotlands östra sida?

I slutet av maj drar jag med mig familjen på en liten semester till Gotland. På öns östra sida har vi en liten eka i något som heter Gansviken och med tanke på båtens storlek så tänkte jag att vi skulle försöka hålla oss kvar i viken eller i dess direkta närhet.

Nu var det så länge sedan jag såg denna vik, så jag minns inte hur det ser ut med vegetation, men jag vet att det finns några små öar i, men framförallt precis utanför viken.

Jag brukar mest fiska hemma i Mälaren, så jag känner mig ganska lost när det gäller fiske på Gotland. Var i denna vik börjar jag leta efter fisken och vilka beten rekommenderas? Mitt spinnspö har en kastvikt på 10-40 g.

Alla tips mottages med öppna armar!
    Senast ändrad av Ericslund; 2012-02-27, 07:41.

Tjena, det är rätt sent på säsongen för öring, men fiska tidig morgon eller skymning. Kör med skedar på runt 20gram, med livlig gång och hög fart. Fiskar du skymning, fiska gärna med mörkare beten. Min favorit är fegis, orange, silver och svart. På dagen kör du med ljusa färger, vitt och silverblå. Eventuellt att det finns lite näbbgädda de tar på samma bete. Känner inte till den aktuella viken, men fisk finns runt om.

Drar till ön nu på torsdag...

Mvh

Tomas Helge Sköld

Kommentera

Ljusa skedar har jag, men jag får se till att köpa ett gäng mörkare också. Tack för tipsen!

P.S. Jag insåg för sent att denna tråd kanske borde ligga under region Gotland istället för Havsfiske - Allmänt...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      118 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      291 visningar
      0 gillar