2a sort fluglina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2a sort fluglina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2a sort fluglina

Tja!
    Kollade på linor på dan-tackel.com och hittade 2a sortiments linor.
    Någon som vet on de är något att ha??

Har använt dem i många år. Både i regnbågsfisket och i gäddflugfisket.

De varierar i kvalitet vilket man måste fatta. Jag har dock inte blivit missnöjd än med tanke på om man jämför priser.

Kommentera

Jag brukar bara använda dem, de duger gott att använda, köper flera samtidigt för någon kan vara kass. Det är full returrätt om någon lina inte går att använda, men för det mesta så är det bara färförändringar samt att det kan vara lite fel på ytterhöljet. Fördelen är att de är så billiga att men inte behöver vara rädd om dem utan man kan exprimentera hur mycket man vill med att sy ihop olika linor samt fiska på platser som förstör linor.
      Tumlaren
      trolling är livet

Kommentera

Har samma erfarenhet. Inget större fel på dom. Dock fick jag en lina sist som var defekt. Men det var bara och skicka tillbaka den så fick man en ny.

Kommentera

Inga dåliga erfarenheter jag heller. Det som är bra är att dom är billiga. Och får jag en defekt lina, så använder jag den till en skjutklump istället eller något liknande, man måste experimentera också.

Kommentera

håller inte med

tjena, jag håller inte med föregående talare!! köp inte i onödan kan vara skit men det beror på dina krav oxå.(har oxå en dan tackel andra sort slängd i en soppåse, mest beroende på att taperingen inte passade)
            Ska man köpa fluglina ska helst prova om man har möjlighet. Har själv köpt och provat varit missnöjd. Annars fråga nån polare om du kan prova hans lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av TobbeOlsson Visa inlägg
              Inga dåliga erfarenheter jag heller. Det som är bra är att dom är billiga. Och får jag en defekt lina, så använder jag den till en skjutklump istället eller något liknande, man måste experimentera också.
              Det var det jag skulle göra men på en av linona hade kärnan hamnat snett och tittade fram längs hela. Men som sagt fick en ny. Det bästa var ju att de är så billiga att inte plånboken blev alltför tunn även om man köpte tre olika klasser i flyt, intremediate och snabb sjunk. Tack vare det kunde man exprimentera sig fram till bästa resultat i varje lina.

Kommentera

har en ligger, som ja köpte till vårfisket efter havsöring här i motala ström, har inte ens hittat nåt fel på den, men de funkar helt okej för priset tycker jag.

Skulle dock hellre lägga pengarna på en guideline tricast !
                Är jag ensam om att fiska i norrköping?

Kommentera

Visst lägger jag pengar på "riktiga linor" om jag inte får någon hemskickad. Men anledningen att man kan köpa hos Dan är just att det är billigare och ibland så får man lite konstiga idèr. När jag plugga på Sportfiske Akademin så fick vi för oss att göra riktigt tunga klumpar. Vilket innebär att vi smälte ner och gjorde om. Riktigt roligt men inte för kompisen som i sitt första kast knäckte spöt. Hahaha

Kommentera

Ursprungligen postat av TobbeOlsson Visa inlägg
                    Visst lägger jag pengar på "riktiga linor" om jag inte får någon hemskickad. Men anledningen att man kan köpa hos Dan är just att det är billigare och ibland så får man lite konstiga idèr. När jag plugga på Sportfiske Akademin så fick vi för oss att göra riktigt tunga klumpar. Vilket innebär att vi smälte ner och gjorde om. Riktigt roligt men inte för kompisen som i sitt första kast knäckte spöt. Hahaha
                    hehe de hade vart en fin syn, jaså du gick på forshaga? Plugga i älvdalen jag =))
                    Är jag ensam om att fiska i norrköping?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    173 visningar