Vev på fel sida!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vev på fel sida!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jotinho Visa inlägg
    Hejsan!!! Jag har vart och köpt mig mitt första flugfiske spö. Men när jag kom hem så såg jag att veven var på höger sida, men jag vill ha den på vänster sida.
    Måste man åka in och byta den till en vänster-vevad eller kan man linda om den eller hur ska man göra?
    Ytterst få rullar är konstruerade för bara ensides invevning. Dem flesta går att vända bromsbackarna på, eller spärren, och sen är det bara att veva på linan åt rätt håll.Sen funkar den presis som förut men med vänstervevning.

Kolla med butiken om dom kan hjälpa dig med det. Eller fråga någon kompis som flugfiskar och har lite erfarenhet med det. Lycka till.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Tyvärr så är det så att dom flesta flugrullar har veven på högersida därför att förr i tiden så vare så man hadde det... dock så har det kommit lite rullar med veven på vänster sida...... Men man får förvänta sig att veven är på högersida ......... På mitt klass 5/6 spö så är veven på höger sida och efter ett tag så vänjer man sig och då går det rätt så bra.....Men om du gärna vill ha veven på vänster sida så får väll gå till affären
      Flytring=Mjölksyra

Kommentera

Tanka en sprängskiss på rullen du har, eller fixa en i butiken, skruva isär den och ändra riktning på allt som ska ändras. Lätt som en plätt men tar lite tid. Gjorde det på min Evotec CLW.

Kommentera

Om det är ett enkelt sett är det troligtvis bara att vända på lagret som sitter innanför rullen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
          2 svar
          571 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
          4 svar
          181 visningar