Flugor, Tana älv. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugor, Tana älv.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugor, Tana älv.

Tjänare allihopa!

Har du något bra tips på flugor till Tana älv (Närheten av Utsjoki) ?

Ska upp till Utsjoki midsommarveckan(hela veckan) och har ingen aning om vad man ska fiska med. Jag har ett #9 enhands som jag utrustat med gripshooter och rio versitip. Ska även inhandla ett 2hands spö (13.8fot #8/9, 6delat) och prova det för första gången.

Men åter igen, flugor ? Går det att handla någonstans eller måste jag anlita en flugbindare ?

MVH!

Hej!

Det var inte illa att få åka dit minsann!

Kolla in den fyllda asken "Salmo Scandinavia" http://www.flugor.se/

Köp 2 - 3 sådana flugor av varje sort och samma storlekar som i asken så klarar du dig ok. med Lax flugorna.

Ta även med dig din klass 5 eller #6 utrustning och torrisar + nymfer. Harr fisket lär vara kanon i Tana.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av jpi Visa inlägg
      Tjänare allihopa!

Har du något bra tips på flugor till Tana älv (Närheten av Utsjoki) ?

Ska upp till Utsjoki midsommarveckan(hela veckan) och har ingen aning om vad man ska fiska med. Jag har ett #9 enhands som jag utrustat med gripshooter och rio versitip. Ska även inhandla ett 2hands spö (13.8fot #8/9, 6delat) och prova det för första gången.

Men åter igen, flugor ? Går det att handla någonstans eller måste jag anlita en flugbindare ?

MVH!
      Älvar som Altaelva, Tanaelva, Repparfjordelva och Myrlandselva fiskade jag i tillsammans med min svåger Nikolai Hammari på bilden här . http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm .. och hans storebror Thorleif Hammari på 1960-talet. Thorleif Hammari med flera fångade Laxar över 27 kilos vikt har varit Laxakung i Altaelva flera gånger genom åren.

När vi försökte fiska Lax i Tana många år senare fick vi beskedet att vi inte fick fiska där om vi inte hade en ortsbo som roddare...http://www.fishinginfinland.fi/tana ...

Go for the Big Salmons!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      194 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
      7 svar
      372 visningar
      0 gillar