2 frågor om flugfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 frågor om flugfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2 frågor om flugfiske.

1. Har någon hört talas om ett tvåhands spö vid namn Black Master? Isåfall är det någon som vet om det är bra?
    2. Vet någon vad den lilla handtags plutten längst bak på ett tvåhands flugspö kan kosta? Nämligemn så att pappa har tappat bort den (vet inte var den är).
    FLUGFISKE ÄR LIVET!

Jag har för mig att Blackmaster spöna görs/gjordes av HS import, dvs säga samma som Hilevel. Det är helt ok spön, har 2 st. själv.
    En ändbutt kostar inte många kronor.
    Kolla på http://www.hsimport.se under spöbyggnad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebastian
      Jag har för mig att Blackmaster spöna görs/gjordes av HS import, dvs säga samma som Hilevel. Det är helt ok spön, har 2 st. själv.

Okej, men black mastern är väll inte direkt ny eller?
      FLUGFISKE ÄR LIVET!

Kommentera

inte direkt.. Funnits ett bra tag..
        Kontakta Hs Import om du är osäker på vilken butt du vill ha.

Kommentera

Okej, så jag behöver inte skämmas om jag har ett black master?ska kolla om jag hittar en spö blutt här i (stan)
          FLUGFISKE ÄR LIVET!

Kommentera

Du behöver inte skämmas för nånting.
            En polare fiskar med en riktig lågbudgetvariant. ron tompson spö och den billigaste grafitrullen till laxfisket. Och fisk får han också den jäkeln..
            Han vet inte bättre.. Fast egentligen är det vi "andra" som inte vet bättre
            Fanns en bra artikel i senaste flugfiske i norden som gav en tankeställare..
            En kille som köpte ett bambu-metspö. På det lindade han dit spöringar med vanlig sytråd. isoleringstejp som handtag och vipps, han kastade lika bra som med sitt spö i 10.000 kronors klassen. ett fåtal meter i kastlängd var allt som skiljde.
            Så fiska på du och var glad med det du har.

Kommentera

Du behöver inte skämmas för nånting.
              En polare fiskar med en riktig lågbudgetvariant. ron tompson spö och den billigaste grafitrullen till laxfisket. Och fisk får han också den jäkeln..
              Han vet inte bättre.. Fast egentligen är det vi "andra" som inte vet bättre
              Fanns en bra artikel i senaste flugfiske i norden som gav en tankeställare..
              En kille som köpte ett bambu-metspö. På det lindade han dit spöringar med vanlig sytråd. isoleringstejp som handtag och vipps, han kastade lika bra som med sitt spö i 10.000 kronors klassen. ett fåtal meter i kastlängd var allt som skiljde.
              Så fiska på du och var glad med det du har.

Okej, det ska jag inte, ska köpa en loop evotec clw som jag ska fiska lax med, den kostar typ 1000:-..
              FLUGFISKE ÄR LIVET!

Kommentera

men kan man hitta spö bluttar till black master fast de är gammalt?
                FLUGFISKE ÄR LIVET!

Kommentera

Om du ringer och snackar med Henry på HS Import så hjälper han dig. Lättsnackad och trevlig kille. Dessutom kan han nog plocka fram rätt butt åt dej eftersom han är återförsäljare för spöna. Har två st Blackmaster HiLevel själv, 13 och 15 fot. 15 fotaren har jag bytt butt på eftersom gummi"hättan" lossnat.Samma för dig?

//Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Ruda
                    Om du ringer och snackar med Henry på HS Import så hjälper han dig. Lättsnackad och trevlig kille. Dessutom kan han nog plocka fram rätt butt åt dej eftersom han är återförsäljare för spöna. Har två st Blackmaster HiLevel själv, 13 och 15 fot. 15 fotaren har jag bytt butt på eftersom gummi"hättan" lossnat.Samma för dig?

//Stefan

nej,vet ej om vi snackar om samma sak.snackar du om butten på tvåhands spön?för mig är hela den borta, på de spöt är de en sån att amn kan byta till en sån man har på enhandsspön och sen skruvar man bara dit en förlängare men den är borta..
                    FLUGFISKE ÄR LIVET!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    506 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar