Vision Keeper flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Keeper flugfiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision Keeper flugfiskeset

Uppmärksammade på Jakto att de hade detta set till 1195:- med fri frakt. Såg sedan att det är nämnt här i några trådar... men jag är lite nyfiken på om någon faktiskt har testat kombinationen?
    Jag är total nybörjare på just fluga, så jag kanske inte märker någon skillnad på något för 2500:- eller 1200:-?
    Finns det någon mening för mig att hoppa 800-1000:- där det finns en hel del att välja på?

Tack på förhand!

Ps. Kom på lite andra frågor, men jag lägger dem i allmänt avdelningen

Hej!

Keeper kitet är i stort sett som det gamla Vision Zulu....Då med litet extra godis adderat, och att spöt har fått en ny klinga. Zulu spöt, och den medföljande WF linan var ju helt o.k. för den slanten. Rullen var skaplig i Zulu kitet men inte mycket mer. ( Verkar vara samma rulle i Keeper kitet ). Men någonstans måste ju tillverkaren banta kitet för att kunna hålla ett lägre pris. Då är det ju vettigt att banta litet på kvaliteten på rullen. För i de fall man fiskar båge, Harr, Röding och Öring, så spelar ändå rullen mest rollen av att ha något att transportera linan på hur som helst.

Jag tycker att du kan starta med Keeper kitet. Och efter ett par säsonger uppgradera till någonting vassare då du vet vad du vill ha ut av spöt, rullen och linan.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-04, 10:59.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
    2 svar
    518 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
    4 svar
    169 visningar