tjena, har flugfiskat i 1 år nu, och tycker att min fluglina löper ut sjukt dåligt, va kan det bero på ? någon som har något förslag på fluglina som rekomenderas?
tjena, har flugfiskat i 1 år nu, och tycker att min fluglina löper ut sjukt dåligt, va kan det bero på ? någon som har något förslag på fluglina som rekomenderas?
MVH/ Rednil
Har den alltid gjort så eller har den bara skjutit dåligt på slutet? Har den alltid gjort sitter felet i: a) dålig kastteknik b) dålig utrustning, antingen linan, spöt eller båda c) du har en lina som inte lämpar sig för spöt eller din kastteknik.
Utan att veta mer är det svårt att ge bättre svar än så
Förmodligen är linan helt enkelt slutfiskad, ett tips för att få linan att hålla lite längre är att smörja in den efter du har fiskat. Vad är det för spö du har som linan ska sitta på ? Vad ska du fiska ? Vilken klass ?
Linan är antagligen för lätt, den är viktlös, och du får jobba som en gruvarbetare för att få ut linan, inte sant ? Och då tappar man fokus. Hade samma problem med min nya utustning. Be en seriös handlare följa med dig ut och kasta på en plan och matcha en ny lina till ditt spö, det kommer att bli mycket bättre.
Linan är antagligen för lätt, den är viktlös, och du får jobba som en gruvarbetare för att få ut linan, inte sant ? Och då tappar man fokus. Hade samma problem med min nya utustning. Be en seriös handlare följa med dig ut och kasta på en plan och matcha en ny lina till ditt spö, det kommer att bli mycket bättre.
ja jag får verkligen slita sjukt mycket när linan skall löpa. men det är en lina som satt på ett nybörjarsätt. så kan det vara en nybörjarlina som är sämre ?
Kommentera