Är det nån som har varit borta i öxabäck och fiskat i stockasjöarna, i så fall vilka flugor är det som gäller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Öxabäck stockasjöarna
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rydström Visa inläggkolla min fluga i fotoalbumet, funkade riktigt superbra idag. fick 5 firrar mellen 2-4 kilo på ca 2 timmar 07:00 - 09:00 .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av XtremeFiskaren Visa inläggKöpte du den eller gjorde du själv?
jag har gjort den själv..
Kommentera
-
Sjuuukt ful fluga....sjukt bra fiskat! =o)
Du har ingen sån fluga till övers?Fishing in Öxabäck! - http://www.fishing-in-oxaback.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GreenGrove Visa inläggSjuuukt ful fluga....sjukt bra fiskat! =o)
Du har ingen sån fluga till övers?
Har ingen grön marabou kvar men jag ska nog köpa det i helgen...
Kommentera
-
Jag funderar på att dra dit på söndag faktiskt!
Skitväder eller inte, får se vilka flugor jag misslyckas med så kan jag lämna rapport efteråt. =o)Fishing in Öxabäck! - http://www.fishing-in-oxaback.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GreenGrove Visa inläggJag funderar på att dra dit på söndag faktiskt!
Skitväder eller inte, får se vilka flugor jag misslyckas med så kan jag lämna rapport efteråt. =o)
Ska jag ta med en fluga till dig kanske?
Kommentera
-
[FONT="Garamond"]Var uppe idag strax efter sju, kallt som fan och glashalt på vägen.
Tror aldrig jag sett så mycket regnbåge på en dag vid sjön någon gång, Stora stim på 10-15 fiskar svepte runt och förbi bryggorna.
Hur gick fisket då? Jo nja nje placerade flugorna nästan i halsen på bågarna men inte fan högg dom, Begriper mig inte på dem efter denna dag, gick igenom nästan hela flugasken men de bara kom fram och kikade på flugan lite tyket och vek sedan undan. Hade jag haft så hade jag bytt ut flugan mot en handgranat!! Frustrerande med så mycket fisk och ingen som vill hugga!!
Nästa gång ska jag ha ett spjut på vadarstaven!!![/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
236 visningar
0 gillar