Fäste elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fäste elmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fäste elmotor

Hej.Jag funderar på att köpa en elmotor(minnkota40,46 el.50)till min Crecent Primo .Har en 60hk motor på nu så det finns ingen plats att fästa elmotorn i akterspegeln jämte den.Mina frågor är :Har någon en primo el.liknande båt och löst det på ett bra sätt med fäste till elmotorn.Har hört att nya minnkota serien maxxum skulle vara mer batterisnåla än endura ,någon som har en sådan?.Alla svar helst med foton på fäste vore toppen//Nicke
    Senast ändrad av skogis; 2008-12-27, 20:11.

Tack alla

Kommentera

Jag förstår inte riktigt hur du vill montera motorn, men jag antar att det finns plats att skruva dit ett ytterligare motorfäste på sidan av aktern.
      Jag har Biltemas modell (art.nr 25-0063) på min båt. Jag använder den till elmotorn (Minkota 36) och det fungerar utmärkt. Det fästet är gediget och ovanligt bra kvalité för att vara från Biltema. Fästet går att skruva direkt i akterspegeln och är justerbart i olika höjder med fjäderlåsning. För bruk tillsammans med elmotor passar det perfekt.

Jag har modifierat mitt motorfäste lite grand genom att jag skruvat på en bräda för att göra motorfästet tjockare. Sedan har jag borrat 2 st breda hål i fästet som precis passar skruvtvingarna på elmotorn. Detta för att elmotorn inte ska glida av motorfästet om tvingarna börjar ralla upp lite grand. Det är trist om man tappar elmotorn i sjön som en kompis gjorde...

Fler förslag på motorfästen finns i denna länk som jag som jag hittade via sökfunktionen: http://www.fiskesnack.com/forum/show...%E4ste+elmotor
      Prova att söka på "motorfäste" samt "fäste elmotor" så får du upp flera intressanta trådar med mycket information.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
      14 svar
      1 880 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Karlmagnus  
      Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58