Konvertera till rorkult, möjligt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konvertera till rorkult, möjligt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Konvertera till rorkult, möjligt?

Tjena, går i tankarna att göra om min styrpulpetare till rorkult. Mest för att kunna få lite mer plats när man bedriver fisket och att det öppnar upp för mer möjligheter till att bygga förvaring i båten. Nu till min fråga, jag har idag en evinrude e-tec 50hk från 2010 och jag lurar på om det är möjligt att konvertera om denna till en rorkult?

Ursprungligen postat av Mackan4 Visa inlägg
    Tjena, går i tankarna att göra om min styrpulpetare till rorkult. Mest för att kunna få lite mer plats när man bedriver fisket och att det öppnar upp för mer möjligheter till att bygga förvaring i båten. Nu till min fråga, jag har idag en evinrude e-tec 50hk från 2010 och jag lurar på om det är möjligt att konvertera om denna till en rorkult?
    Är det en sån här du har?

Evinrude 50DGTL E-TEC (boat.no)

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Är det en sån här du har?

Evinrude 50DGTL E-TEC (boat.no)
      Oj bra fråga, osäker på om beteckningen "DGTL" stämmer det får jag se om jag kan se på kvittot från första ägaren av motorn

Kommentera

Att konvertera en gammaldags 2t till rorkult är en sak, men att konvertera en komplicerad E-tec är något som inte kommer att löna sig. Byt motor istället, du kommer billigare undan och spar tid och krånglet med att hitta alla delar som behövs.

Kommentera

Lyssna med någon som har sålt Evinrude typ Norrby Marine i Eskilstuna, har du tur kanske dom har delar som ligger.

När jag hade en Evinrude då köpte jag delar från Nobless Marin AB , han är lite speciell som har butiken men kändes som han viste vad han pratade om

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
            Att konvertera en gammaldags 2t till rorkult är en sak, men att konvertera en komplicerad E-tec är något som inte kommer att löna sig. Byt motor istället, du kommer billigare undan och spar tid och krånglet med att hitta alla delar som behövs.
            Hittade en "how to" med tillhörande kit på nätet för ca 10.000, motorn har gått såpass få timmar så att göra mig av med den känns lite vemodigt.. Att den utöver de få timmarna funkar väldigt bra gör det inte lättare heller haha. Jag får väl helt enkelt ta en funderare, det hade helt klart optimerat bekvämligheten vid fisket att få undan pulpeten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Lyssna med någon som har sålt Evinrude typ Norrby Marine i Eskilstuna, har du tur kanske dom har delar som ligger.

När jag hade en Evinrude då köpte jag delar från Nobless Marin AB , han är lite speciell som har butiken men kändes som han viste vad han pratade om
              Ja jag kanske får höra mig för, har en lokal firma som servar evinrudes samt där motorn även är inköpt från början så får väl höra lite med dem

Kommentera

Alt er mulig, men en såpass moderne motor hadde jeg aldri bygd om. Det koster endel penger, du åpner opp for diverse problemer relatert til konverteringen, og i praksis gjør du motoren vanskeligere å selge den dagen du skal selge den.

Selg den du har, og kjøp en som kommer standard med rorkult.
                Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                14 svar
                1 860 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Karlmagnus