Hej!
Ska eventuellt beställa en ny alubåt närmare bestämt en Tracker Grizzly 1654 T sportsman.
Har kollat runt en hel del på olika båtar och även fått bra tips här av Fiskesnacks legender.
Men för mej så fastnar jag för Grizzly då dom verkar vara pansarvagnar med minimalt med underhåll/puts.
Vill ha en 40hk med ”bigtiller” (Max motorstyrka) för att den ska orka dels min och min fiskekompis vikt samt alla måste ha grejer med seg.
Kollade runt lite och såg att Mercury har en 40hk med 3 cylindrar som väger 98kg och en 40hk med 4 cylindrar som väger 112kg.
Jag vill ju ha ett så ”lätt” ekipage som möjligt så jag kan dra med en 750kg obromsad trailer.
Men vad är det som skiljer mer än en extra cylinder?
Är det starkare och bättre med 4 cylindrig motor , jag tänker att 3 cylindrar får jobba mer och hårdare för samma prestanda som 4 får göra och då borde 4 cylindrig motor hålla bättre och längre eller har jag helt fel?
mvh Zagrag
Ska eventuellt beställa en ny alubåt närmare bestämt en Tracker Grizzly 1654 T sportsman.
Har kollat runt en hel del på olika båtar och även fått bra tips här av Fiskesnacks legender.
Men för mej så fastnar jag för Grizzly då dom verkar vara pansarvagnar med minimalt med underhåll/puts.
Vill ha en 40hk med ”bigtiller” (Max motorstyrka) för att den ska orka dels min och min fiskekompis vikt samt alla måste ha grejer med seg.
Kollade runt lite och såg att Mercury har en 40hk med 3 cylindrar som väger 98kg och en 40hk med 4 cylindrar som väger 112kg.
Jag vill ju ha ett så ”lätt” ekipage som möjligt så jag kan dra med en 750kg obromsad trailer.
Men vad är det som skiljer mer än en extra cylinder?
Är det starkare och bättre med 4 cylindrig motor , jag tänker att 3 cylindrar får jobba mer och hårdare för samma prestanda som 4 får göra och då borde 4 cylindrig motor hålla bättre och längre eller har jag helt fel?
mvh Zagrag
Kommentera