HOOK Reveal kartbekymmer. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HOOK Reveal kartbekymmer.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HOOK Reveal kartbekymmer.

Hej !
    Ny här på forumet så mitt ämne kanske har varit uppe till diskussion tidigare men. Har nyligen köpt ett Lowrance HOOK Reveal 7TS ekolod. Mycket för att jag ville ha kartfunktionen. Både att använda redan gjorda kartor och också göra egna. Nu har det varit en massa strul med detta. Och jag har ännu inte försökt göra några egna. Har laddat ner kartor från C-map Genisis och det funkar bra. För över till SD-kort och stoppar in i lodet. Och då problem. Efter ett antal timmar och kontakt med generalagenten har jag äntligen fått funktionen att fungera för vissa sjöar. Filerna för alla mina nerladdade finns på kortet. Det ser jag i lodets filmeny men när jag skrollar ner i menyn har hälften försvunnit och några namn är ändrade/har fallit bort. Jag ska kanske nämna att inledningsvis gick det inte att få rätt sjönamn i menyn över huvud taget. Bara långa nummer! Det löstes genom att jag fick registrera lodet som en mer avancerad modell! men som sagt än fungerar det inte fullt ut. Hade varit kul om någon annan här känner igen problematiken. Kanske kan vi hjälpa varandra?

Ett kart av gangen på brikken - problem løst. Å registrere HR som en mer avansert modell er jeg skeptisk til. HR har mye enklere plotter enn feks Elite Ti.
    Team Colibri

Kommentera

Reveal är ju ganska ny så barnsjukdomar får man kanske ta med i beräkningen.

De djupkartor du har laddat hem och lagt på kortet, har du lagt alla direkt i roten på minneskortet eller har du skapat en mapp/katalog för varje sjö?

Kommentera

Team Colibri. Menar du att jag ska ha ett SD-kort per sjö?! Jag fiskar i 8-10 sjöar. Blir dyrt och jobbigt. Att registrera HR som Carbon var enda sättet att kunna se sjönamnen i menyn!
        Xerup: En mapp per sjö med de fem filerna i. Vet inte om man kan skapa undermappar. T.ex. ett landskap som huvudmapp och sen sjöarna i den? Det hade varit bra i så fall. Men detta faller ju om det är som i min första kommentar.

Kommentera

Du har gjort en hardware reset efter uppdatering till senaste mjukvaran?

Kommentera

Jag har gjort en mjukvaruuppdatering (men det var när enheten var HOOK Reveal inte efter omregistrering). När jag var ute och fiskade i torsdags och ställde in kartan verkade allt bra. Sen skulle jag dela skärmen med lod och sidescan. Då fungerade inte det! Alltså fick inte igång ekolodet. Försökte ringa generalagenten och få tips men dom hade inget att komma med. Efter ett tag sa min kompis, prova att återställa till fabriksinställning. Gjorde det och då funkade allt. Men nu återstår dom problemen jag nämnde i inledningen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brandting Visa inlägg
              Team Colibri. Menar du att jag ska ha ett SD-kort per sjö?! Jag fiskar i 8-10 sjöar. Blir dyrt och jobbigt. Att registrera HR som Carbon var enda sättet att kunna se sjönamnen i menyn!.
              I dag har de fleste en PC, der kan du mellomlagre kartfiler som ikke er i bruk uten problemer. Ellers er litt av poenget med skybaserte løsninger som Genesis nettopp at man IKKE trenger å lagre alt lokalt.

Elite Ti/Ti2 og HDS deler samme funksjonalitet på kartplottersiden, de kan ta samme Atlas-versjon og bruke mer avanserte kart enn Hook2/ Hook Reveal. Derfor vil jeg ikke anbefale noen å legge inn «feil» plotter.
              Team Colibri

Kommentera

Skakar liv i tråden och frågar om du/ni fått ordning på alla problem med enheten? Har tänkt köpa en Hook Reveal men blev lite tveksam när man läste detta..

Kommentera

Kul att du frågar. Jag har skickat tillbaka lodet till generalagenten Dom ville det, och ska få ett annat har dom sagt. Sen hade dom inget hemma så jag väntar fortfarande men det ska komma vilken dag som helst. Lite oklart om mina problem går att lösa men något skumt måste det ju ha varit om dom ska skicka ett nytt. Jag får se hur det funkar när jag fått det nya och försökt lägga in några kartor. Får återkomma då. Men visst vill man väl kunna ha ett tiotal kartor på SD-kortet. Och dessutom med namn synliga i menyn. Där vill jag sedan välja aktuell sjö när jag startar upp på plats. En konstig grej var att enheten frågar "vill du ladda A-sjön? vill du ladda B-sjön osv vid start och du tvingas svara nej på alla du inte är intresserad av. Verkade som att man skulle få finna sig i det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brandting Visa inlägg
                    Kul att du frågar. Jag har skickat tillbaka lodet till generalagenten Dom ville det, och ska få ett annat har dom sagt. Sen hade dom inget hemma så jag väntar fortfarande men det ska komma vilken dag som helst. Lite oklart om mina problem går att lösa men något skumt måste det ju ha varit om dom ska skicka ett nytt. Jag får se hur det funkar när jag fått det nya och försökt lägga in några kartor. Får återkomma då. Men visst vill man väl kunna ha ett tiotal kartor på SD-kortet. Och dessutom med namn synliga i menyn. Där vill jag sedan välja aktuell sjö när jag startar upp på plats. En konstig grej var att enheten frågar "vill du ladda A-sjön? vill du ladda B-sjön osv vid start och du tvingas svara nej på alla du inte är intresserad av. Verkade som att man skulle få finna sig i det.
                    Att den frågar efter alla sjöar vid uppstart är normalt på mitt Elite Ti iaf, vet inte om det är så på hds/carbon också.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10